Radcy prawni i aplikanci radcowski – grupa blisko 60 tys. osób – dzięki najnowszej aktualizacji może korzystać ze swoich legitymacji zawodowych także w wersji elektronicznej. Dzięki temu potwierdzą swoje uprawnienia szybko, łatwo i bezpiecznie – za pomocą smartfona.
Elektroniczna wersja tradycyjnej legitymacji
Nowe dokumenty w aplikacji to odpowiedniki tradycyjnych legitymacji. Można się nimi posłużyć np. w polskich instytucjach administracji publicznej czy wymiaru sprawiedliwości. Jednak warto zaznaczyć, że posiadanie ważnej legitymacji tradycyjnej jest niezbędne do korzystania z dokumentu w aplikacji. Z tego powodu cyfrowe legitymacje będą niedostępne dla osób, które nie mają tradycyjnej legitymacji oraz dla tych, których legitymacje są nieaktualne lub unieważnione.
Z dokumentu w aplikacji skorzystają osoby, które:
• są zalogowanymi użytkownikami aplikacji mObywatel (potwierdziły swoją tożsamość za pomocą profilu zaufanego, bankowości elektronicznej
lub e-dowodu i dodały mDowód),
• są na liście radców prawnych lub aplikantów radcowskich właściwej okręgowej izby radców prawnych.
Co ważne, raz dodane do aplikacji dokumenty działają również w trybie offline, czyli bez dostępu do internetu.
Bez dostępu do internetu nie można tylko:
• zaktualizować dokumentu,
• potwierdzić go za pomocą kodu QR.










