Money.pl - żółta koszulka lidera

Czyli podsumowanie I półrocza 2004

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Dwa razy większe przychody firmy, 157-procentowy wzrost przychodów z reklamy, 41 mln obrotu na platformie finansowej, średnio ponad 317 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie - to tylko kilka liczba opisujących lidera na rynku portali finansowych i biznesowych w Polsce - Money.pl - w I półroczu 2004r.

Money.pl może zaliczyć I półrocze 2004 r. do najbardziej udanych w swojej czteroletniej historii.

- Od kilkunastu miesięcy odnotowujemy stały, systematyczny wzrost liczby użytkowników - powiedział Piotr Krawiec, dyrektor ds. Marketingu i PR w Money.pl. - Przyrost liczby użytkowników w I półroczu 2004 roku nie jest więc czymś nowym. Warto zwrócić uwagę, że w I półroczu mamy do czynienia z rekordowo wysoką dynamiką wzrostu - 124% - w stosunku do analogicznego okresu 2003r. Dzięki temu portal odwiedza miesięcznie średnio 317 tys. użytkowników.

Średnia miesięczna liczba użytkowników na Money.pl

 I pół. 2004I pół. 2003Zmiana %Money.pl317049,833141394,5124%

Źródło: gemiusAudience, próba: styczeń – czerwiec 2004, gemius Prawdziwy Profil, próba: styczeń – czerwiec 2003

Bardzo dobre wyniki oglądalności powodują, że Money.pl jest najpopularniejszym portalem finansowym i biznesowym w Polsce. Przewaga nad następnym w zestawieniu graczem - Inforem - wzrosła do 102 tys. użytkowników. To oznacza, że do Money przychodzi średnio w miesiącu o jedną trzecią użytkowników więcej niż do drugiego najpopularniejszego serwisu.

Średnia miesięczna liczba użytkowników (I półrocze 2004)

Money.pl317054,5infor.pl215310,3bankier.pl209464,5Trader202320,2pkt.pl185617,7GazetaPrawna.pl165538,5gratka.pl/praca163662,8e-prawnik.pl128022,8Newsweek.pl118454Internet Standard108348,3

Źródło: gemiusAudience, próba: styczeń – czerwiec 2004

Systematycznie zwiększająca się liczba użytkowników portalu idzie w parze z bardzo dobrymi wynikami finansowymi. W I półroczu 2004 Money.pl odnotowało wzrost przychodów o 114% w stosunku do I półrocza 2003r. Do podwojenia przychodów firmy przyczyniło się znaczne zwiększenie przychodów z reklamy -  157% w stosunku do I półrocza 2003. Obroty na największej platformie finansowej w polskim Internecie - Money.pl  - w pierwszym półroczu 2004 roku osiągnęły wartość 41 mln zł, co oznacza 28% wzrost wartości uruchomionych za naszym pośrednictwem produktów finansowych w stosunku do analogicznego okresu roku 2003. Zysk netto zwiększył się w I półroczu 2004r. w stosunku do analogicznego okresu 2003 o 290% i wyniósł 0,35 mln zł.

- I półrocze 2004 r. jest tak udane m.in. dlatego, że udało nam się odnieść kilka spektakularnych sukcesów - informuje przedstawiciel Money.pl. - W kwietniu 2004 r., za pośrednictwem Money został udzielony największy w historii portalu oraz najprawdopodobniej polskiej e-bankowsci indywidualny kredyt przez Internet - na kwotę 6 mln zł. Także w kwietniu 2004 r., zaledwie po 9 miesiącach od uruchomienia podserwisu dla małych i średnich przedsiębiorstw MSP.Money.pl, przekroczył liczbę 100 tys. użytkowników miesięcznie. Teraz jest to najpopularniejszy serwis dedykowany małej i średniej przedsiębiorczości w polskim Internecie. W marcu 2004 w IV edycji konkursu "Teraz Internet" Money.pl został zwycięzcą i uznano go najlepszym serwisem w kategorii - SERWIS FINANSOWY, WIELOFUNKCYJNY.  W lutym 2004 r. Money.pl został "Internetowym Finansistą Roku 2003" wg. czytelników "Gazety Finansowej" i jej kolegium redakcyjnego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?