ROZWIŃ

"Movember" – wąsy mają podnosić świadomość mężczyzn o profilaktyce raka jąder i prostaty

Podnoszenie świadomości mężczyzn o profilaktyce raka jąder i prostaty to główny cel akcji społecznej "Movember". Symbolem kampanii, której kulminacja przypada w listopadzie, są wąsy.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:
1 komentarz

Nazwa inicjatywy zainaugurowanej w 2003 r. w Melbourne to zbitka angielskich słów "wąsy" i "listopad" – "moustache" i "november".

Pomysłodawcy wyszli z założenia, że wąsy, które nie są współcześnie zbyt częstym elementem wizerunku, przyciągają uwagę otoczenia. Wąsy mają prowokować do dyskusji na temat zdrowia mężczyzn.

W akcje włącza się wiele instytucji i stowarzyszeń. Szczegóły dostępne są m.in. na stronach: https://www.zwrotnikraka.pl/movember-wasopad-w-polsce-2017/, https://mosznowladcy.pl/, https://alivia.org.pl/kampania/movember-2023/.

Eksperci wskazują, że rak jądra atakuje najczęściej mężczyzn między 18. a 40. rokiem życia. Powodzenie leczenia zależy w dużym stopniu od tego, czy nowotwór zostanie wcześnie wykryty.

Dlatego każdy mężczyzna powinien regularnie, co najmniej raz w miesiącu, dokładnie zbadać jądra – może to zrobić sam, na przykład w trakcie kąpieli lub przed snem. Uwagę należy zwracać m.in. na wielkość i kształt jąder oraz na to, czy nie ma wyczuwalnych guzków. Gdy wyczuje coś niepokojącego, a dodatkowo pojawi się ból lub opuchlizna, trzeba zgłosić się do lekarza.

Najbardziej zagrożeni rakiem prostaty są mężczyźni po 60. roku życia, choć zdarzają się zachorowania w młodszym wieku. W początkowej fazie choroby nowotwór ten często nie powoduje żadnych objawów.

Niepokój wzbudzić powinno m.in. częste oddawanie moczu, również w nocy, a także poczucie niepełnego opróżnienia pęcherza. W późnych stadiach choroby w moczu może pojawić się krew.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background
Komentarze (1)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Polanex klientem BeDigital

Polanex klientem BeDigital

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry
Materiał reklamowy

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów