Multimedia przeciw abonentom

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że spółka telekomunikacyjna Multimedia naruszyła interesy konsumentów.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

 Spółka Multimedia, oferująca usługi telekomunikacyjne naruszyła interesy konsumentów, ponieważ nie powiadomiła abonentów z odpowiednim wyprzedzeniem o planowanej zmianie cen usług.

Poinformował w piątek wortal Wirualnemedia.pl Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Spółka Multimedia oferuje usługi telekomunikacyjne, między innymi telefoniczne, a także polegające na dostępie do internetu i telewizji kablowej.

Jak ustalił Prezes UOKiK, w lipcu ubiegłego roku operator podniósł opłaty za usługi telewizji kablowej z pominięciem ustawowego terminu powiadomienia klientów o planowanych zmianach cen. Zgodnie z informacjami Urzędu, około 28 tysięcy spośród 230 tysięcy abonentów spółki Multimedia, których dotyczyła podwyżka, zostało o niej powiadomionych z opóźnieniem.

Zarząd firmy Multimedia napisał w oświadczeniu przesłanym w piątek PAP: "z powodów organizacyjnych część abonentów otrzymała od nas zawiadomienia o podwyżce z opóźnieniem, co stanowi naruszenie stosownych przepisów Prawa Telekomunikacyjnego. Należy jednak zwrócić uwagę, iż sama decyzja nie wprowadza dla spółki żadnych sankcji, a jedynie nakazuje zaprzestania tego typu naruszeń w stosunku do naszych abonentów na przyszłość, co z pełną konsekwencją zastosujemy".

Prezes UOKiK uznał, że spółka Multimedia wprowadzając nowe, wyższe opłaty z pominięciem ustawowego terminu naraziła konsumentów na straty finansowe, wymuszając na nich zapłacenie wyższej ceny za usługę wcześniej niż dopuszcza prawo. Zgodnie z nim, operator powinien powiadomić klientów o zmianie wysokości opłat z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego, w tym wypadku miesiąca.

Powyższe praktyki spółki Multimedia – zdaniem Prezesa UOKiK – są niezgodne z prawem, nie mogą być zatem dalej stosowane. Na operatora nie została nałożona kara finansowa, ponieważ takiej możliwości nie przewiduje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów.

 Jeśli jednak spółka Multimedia nie zastosuje się do prawomocnej decyzji i nie zaprzestanie działań naruszających przepisy, możliwe będzie nałożenie kary do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych