ROZWIŃ

Niska prędkość neostrady tp

Urząd Komunikacji Elektronicznej interweniuje ws. zbyt wolnej "neostrady tp".

UKE-kk
UKE-kk
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej w związku z licznymi skargami otrzymanymi w lutym 2007 r. od użytkowników usługi neostrada tp dotyczącymi niskiej prędkości transmisji danych występujących przy korzystaniu z usługi m.in. w strefach numeracyjnych SN 62 i 65, interweniował w Telekomunikacji Polskiej.

Problemy z korzystaniem z usługi neostrada tp w początkowych dniach lutego 2007 r. są w TP S.A. przedmiotem analizy ruchu związanego ze świadczeniem usług opartych na sieci IP/ATM. TP S.A. odnosząc się do konkretnych przypadków dotychczasowych użytkowników usługi neostrada tp  (wykorzystując wiedzę pochodzącą z ww. analizy) stwierdziła, iż w strefach numeracyjnych 62 i 65 użytkownicy usługi Neostrada tp korzystają z jednego z traktów ATM (Asynchronous Transfer Mode), które zostały zdefiniowane jako tzw. „wąskie gardło”. Do takiego traktu, jak i dla wszystkich pozostałych łączy, prowadzone są inwestycje, których efektem będzie zwiększenie ich przepustowości.

Planowane zakończenie większości z tych inwestycji to koniec pierwszego kwartału 2007 r. i początek drugiego kwartału 2007 r. Inwestycje te powinny w wystarczającym stopniu zapewnić przepustowość sieci dla klientów neostrady tp. Ponadto prowadzone są działania, mające na celu poprawienie jakości usług w zagrożonych regionach. Działania te polegają na „przepinaniu” klientów na mniej obciążone trakty.

Na bazie m.in. wyników z analizy ruchu w sieci POLPAK TP stwierdzono znaczny wzrost ruchu w sieci IP – od momentu uwolnienia limitu transferów dla usługi neostrada tp. TP S.A. zaobserwowała 70-procentowy wzrost ruchu peer-to-peer (pobieranie dużych plików z sieci: pobieranie filmów - w jakości DVD, plików muzycznych) w sieci szkieletowej, co w efekcie wywołało przeciążenie sieci. Wzrostowi ruchu w sieci towarzyszył wzrost, pomiędzy 9 a 12 lutego 2007 r. ilości zgłoszeń na infolinię 800-102-102 (obsługa klientów usługi neostrada tp), dotyczących problemów z transferem/limitem transferu, lub awarią sieci. Według oświadczeń TP S.A. obecnie sytuacja stabilizuje się, natężenie ruchu w sieci maleje. Ma to niewątpliwie związek z przeminięciem boom’u zainteresowania użytkowników Internetu, po zniesieniu limitu transferu danych w sieci.

Jednocześnie TP S.A. poinformowała Prezesa UKE o polityce rozpatrywania reklamacji dotyczących problemów z neostradą tp. Wynika z niej, że w przypadku niemożności zapewnienia (w aktualnych warunkach technicznych) świadczenia usługi na satysfakcjonującym Klienta poziomie – proponowana jest Klientowi migracja ‘w dół”, czyli zmiana opcji usługi na niższą, bez ponoszenia konsekwencji finansowych - informuje w komunikacie UKE.

UKE-kk
Autor artykułu:
UKE-kk
Author widget background
Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Polanex klientem BeDigital

Polanex klientem BeDigital

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry
Materiał reklamowy

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów