Nowy konkurs dla dziennikarzy

Prezes UOKiK wraz z Centrum im. Adama Smitha oraz Stowarzyszeniem Dziennikarzy Polskich organizują konkurs na najlepsze w 2005 roku artykuły lub audycje poświęcone ochronie konkurencji i ochronie konsumentów.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Laureaci Nagród „Libertas et Auxilium” w każdej z dwóch kategorii otrzymają po 7,5 tys. złotych brutto. Zgłoszenia należy nadsyłać do końca kwietnia 2006 roku.

Do kompetencji Prezesa Urzędu UOKiK – obok prowadzenia postępowań i wydawania decyzji nakazujących zaniechanie praktyk ograniczających konkurencję bądź praktyk naruszających zbiorowe interesy słabszych uczestników rynku – należy podejmowanie działań edukacyjnych i informacyjnych. Zadania te są aktualne tym bardziej, że wciąż mamy do czynienia z niedostateczną znajomością prawa antymonopolowego i prawa ochrony konsumentów – wśród wszystkich uczestników obrotu gospodarczego.

Edukacja i informowanie opinii społecznej nie byłyby możliwe bez współpracy z mediami. Stąd też Prezes UOKiK podjął decyzję o ustanowieniu – wspólnie z Centrum im. Adama Smitha oraz Stowarzyszeniem Dziennikarzy Polskich – Nagród „Libertas et Auxilium” za najlepsze teksty oraz audycje poświęcone tematyce ochrony konkurencji i ochrony konsumentów. W założeniu mają one uhonorować dziennikarzy prezentujących najwyższy poziom merytoryczny i warsztatowy, a w długiej perspektywie – przyczynić się do podniesienia poziomu dziennikarstwa ekonomicznego w Polsce.

Przyznane zostaną dwie równorzędne nagrody – w kategorii artykułów i audycji poświęconych ochronie konkurencji oraz poświęconych ochronie konsumentów – o wartości 7,5 tys. złotych (brutto) każda. Ich laureatów wyłoni Kolegium pod przewodnictwem Prezesa UOKiK. W jego skład wejdą osoby wyróżniające się wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie ekonomii, prawa antymonopolowego oraz prawa ochrony konsumentów delegowane przez organ antymonopolowy, Centrum im. Adama Smitha oraz Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich.

W konkursie mogą wziąć udział artykuły prasowe (w tym rozpowszechniane za pośrednictwem internetu – na stronach www) oraz audycje radiowe i telewizyjne poświęcone problematyce ochrony konkurencji i ochrony konsumentów opublikowane bądź wyemitowane w 2005 roku.

Prace na konkurs należy zgłaszać do 30 kwietnia br. na adres UOKiK (00-950 Warszawa, Pl. Powstańców Warszawy 1) z dopiskiem „Nagrody dla dziennikarzy”. Zgłoszenia mogą być przesyłane przez autorów materiałów lub redakcje. Powinny one zawierać opatrzoną pieczęcią redakcji kserokopię artykułu prasowego albo nagranie na płycie CD-R (w przypadku audycji radiowych w formacie mp3; w przypadku programu telewizyjnego – w formacie mpg, avi lub równie rozpowszechnionym). Do zgłoszenia powinna być dołączona opieczętowana przez redakcję koperta z formularzem zgłoszeniowym (dostępnym poniżej) zawierającym szczegółowe dane autora oraz informację, gdzie materiał się ukazał, a także zaznaczoną kategorię nagrody (ochrona konkurencji albo ochrona konsumentów).

Do konkursu dopuszczone są wyłącznie prace opublikowane (wyemitowane) w języku polskim. Mogą do niego przystąpić dziennikarze zatrudnieni w redakcjach mających siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej bądź z nimi współpracujący. Z konkursu wyłączone są teksty, audycje lub programy telewizyjne autorstwa pracowników UOKiK, a także przygotowane w związku z realizacją projektów edukacyjnych, które były finansowane ze środków Urzędu lub innych środków pozyskanych przez UOKiK.

Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest na maj br.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?