Netflix z nowym systemem ocen, kciuki zastępują gwiazdki

Netflix poinformował o zmianach w systemie ocen w serwisie. Zamiast gwiazdek przyznawanych przez użytkowników konkretnym tytułom serwis oferuje prostsze rozwiązanie w postaci graficznych kciuków oznaczających pochwałę lub dezaprobatę. Na tej podstawie Netflix będzie rekomendował użytkownikom określone gatunki i filmy.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Netflix z nowym systemem ocen, kciuki zastępują gwiazdki

W komunikacie Netflix ujawnił, że pięciogwiazdkowy system zastąpi prostsze i bardziej intuicyjne rozwiązanie wykorzystujące kciuki skierowane w górę lub w dół. Zarówno system gwiazdek, jak i nowy system kciuków jest spersonalizowany pod kątem konkretnego użytkownika w zależności od treści jakie oglądał w serwisie. To znaczy że jeden tytuł może mieć inną ocenę dla różnych użytkowników.

Według Netflixa kciuk w górę to dla niego informacja, że materiał podoba się użytkownikowi i chce on, aby wyświetlać mu podobne sugestie. Z kolei kciuk w dół to sygnał, że dany tytuł nie jest w guście odbiorcy i serwis ma przestać go polecać. Nadal będzie można go wyszukać w katalogu, ale nie będzie  prezentowany na ekranie głównym.

Serwis zaznacza, że oznaczana liczbą gwiazdek ocena, która jest teraz wyświetlana obok każdego tytułu zostaje zastąpiona procentowym wskaźnikiem trafności. Wyrażona przez niego wartość pokazuje, w oparciu o prywatne upodobania, w jakim stopniu dany materiał ma szansę zainteresować użytkownika. Wskaźnik jest wyliczany w sposób automatyczny z wykorzystaniem algorytmów, które służą do analizy indywidualnych nawyków i zachowań. Nie stanowi on natomiast miary ogólnej popularności tytułu w serwisie.

W komunikacie podkreślono, że oparty na gwiazdkach system ocen, dzięki któremu sugestie są lepiej dostosowane do indywidualnych upodobań stanowił część Netflixa przez bardzo długi czas. W toku prowadzonych przez serwis całorocznych testów okazało się jednak, że wielu użytkowników tak naprawdę nie wie, jak on działa.

Według Netflixa serwisy z recenzjami przyzwyczaiły internautów do tego, że wyrażana przez nich ocena stanowi składową oceny ogólnej, a liczba gwiazdek przyznanych restauracji czy parze butów odzwierciedla w sposób uśredniony opinię wszystkich recenzentów. I choć aktywne korzystanie z tego typu aplikacji jest przyjemne, a opinia może być przydatna dla innych, to jednak podstawowym ich celem niekoniecznie jest prezentowanie użytkownikowi lepszych sugestii.

Netflix wierzy, że za pomocą kciuków „nauczy” system preferencji po to, aby mógł on proponować nowe, ciekawe tytuły. W trakcie testów nowego systemu ocen zaobserwowano że liczba ocenianych tytułów wzrosła o 200 proc.

W ub.r. Netflix zanotował przychody wynoszące 8,3 mld dol. i zysk operacyjny w wysokości 154 mln dol. Obecnie platforma globalnie świadczy usługi dla 93,8 mln użytkowników, z czego 89,1 mln płaci abonament.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?