NYTimes.com po wprowadzeniu opłat traci użytkowników

28 marca gazeta "The New York Times" wprowadziła opłaty za dostęp do swojego internetowego wydania. Jak odbiło się to na popularności witryny?

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma badawcza Experian Hitwise porównała liczbę wizyt na stronach NYTimes.com w okresie 12 dni przed i 12 dni po wprowadzeniu nowego modelu biznesowego.

Większość dni po uruchomieniu "paywalla" przyniosła gazetowemu serwisowi spadki ogólnej liczby wizyt od 5 do 15 proc. Wyjątkiem była sobota 9 kwietnia, kiedy zaobserwowano 7-proc. wzrost.

grafika

Wprowadzenie opłat miało bardziej negatywny wpływ jeśli chodzi o liczbę odsłon stron w NYTimes.com. W tym przypadku we wszystkie dni serwis odnotował spadki od 11 do 30 proc.

grafika

 

W ramach nowego systemu, nie będący prenumeratorami drukowanej wersji "The New York Times" internauci odwiedzający serwis NYTimes.com, mogą miesięcznie za darmo przeczytać 20 artykułów. Po przekroczeniu tego limitu za nieograniczony dostęp do treści na witrynie trzeba zapłacić. Gazeta wprowadziła opłaty także do swoich aplikacji na smartfony i tablety, gdzie darmowa pozostała tylko sekcja "Top News" (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Verbena znów w portfolio agencji Insignia

Verbena znów w portfolio agencji Insignia

"Kolej przejść na Ty". Zimowy pociąg marki Tyskiego wróci na tory

"Kolej przejść na Ty". Zimowy pociąg marki Tyskiego wróci na tory

Oto wyniki Spotify za trzeci kwartał. Rośnie liczba subskrybentów

Oto wyniki Spotify za trzeci kwartał. Rośnie liczba subskrybentów

Szefowa Microsoftu twierdzi, że Polska może być liderem w wykorzystaniu AI

Szefowa Microsoftu twierdzi, że Polska może być liderem w wykorzystaniu AI

Rekordowe zainteresowanie Predator Games – tysiące uczniów i szkół gotowych do gry
Materiał reklamowy

Rekordowe zainteresowanie Predator Games – tysiące uczniów i szkół gotowych do gry

Allegro z nową odsłoną aplikacji i asystentem AI

Allegro z nową odsłoną aplikacji i asystentem AI