Obiektywy aparatów cyfrowych: problemów ciąg dalszy

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Aparaty fotograficzne z matrycami o rozdzielczości 3-megapikseli lub wyższej posiadają obiektywy składające się co najmniej z 4 elementów ze szkła odlewanego. Jak podają analitycy, w tym roku na świecie zostanie sprzedanych około 55 mln cyfrowych aparatów fotograficznych z obiektywami ze szkła odlewanego, z czego ok. 20 mln będą to produkty Sanyo, a 14 mln marki Canon. Co więcej, „cyfrówki” nie są jedynym sprzętem, gdzie stosowane jest szkło odlewane, gdyż można je także znaleźć w obiektywach niektórych projektorów i aparatów fotograficznych wbudowanych w telefony komórkowe.

Obecnie czołowymi producentami elementów ze szkła odlewanego są firmy Hoya i Matsushita Electric Industrial, a każda z nich posiada moc produkcyjną 60 mln sztuk rocznie. Azjatyccy specjaliści przewidują, że całkowita produkcja obiektywów ze szkła odlewanego umożliwi wytworzenie w 2004r. ok. 44 mln sztuk cyfrowych aparatów fotograficznych, co oznacza niedobór elementów dla 11 mln urządzeń.

Na Tajwanie produkcją obiektywów ze szkła odlewanego zajmują się firmy Asia Optical, Kinko Optical i E-Pin Optical. Niestety, okazuje się że zwiększenie mocy produkcyjnych nie jest zadaniem łatwym, głównie ze względu na ograniczenia technologiczne, np. czas życia jednej formy odlewniczej, który wynosi zaledwie 4-5 miesięcy. Dlatego też producenci wkładają dużo wysiłku w utrzymanie obecnego potencjału produkcyjnego i nie myślą o inwestycjach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?