„Ojciec Mateusz” dalej hitem TVP1. 9,3 mln zł z reklam

16. sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 4,04 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 14. serii, widownia produkcji spadła o 270 tys. oglądających. Pomimo tego serial nadal dał TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 9,26 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Ojciec Mateusz” dalej hitem TVP1. 9,3 mln zł z reklam
„Ojciec Mateusz”, fot. TVP

Premierowe odcinki 16. serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, w okresie od 1 września do 24 listopada br. Oglądało je średnio 4,04 mln widzów. Przełożyło się to na 25,84 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 17,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 21,38 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się finałowy odcinek serii. Zgromadził on przed telewizorami 4,43 mln oglądających.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kochanie-ratujmy-nasze-dzieci-ogladalo-919-tys-widzow-tvp2-przegrala-z-konkurencja ##

Względem analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 270 tys. osób. Pokazywana wówczas czternasta edycja produkcji przyciągała przed ekrany średnio 4,31 mln osób, co przełożyło się na 26,84 proc. udziału w 4+ oraz 17,62 proc. w 16-49.

TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” dalej była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, nadający wówczas „Nasz nowy dom”, „Przyjaciółki” i film fabularny, co przełożyło się na 12,49 proc. udziału. Dalej uplasowały się: TVN („Na Wspólnej” oraz „Kuchenne rewolucje”; 9,03 proc.) oraz TVP2 („Kochanie, ratujmy nasze dzieci” i programy kabaretowe; 5,61 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.

Wpływy z reklam nadanych przy zakończonym sezonie serialu wyniosły 9,26 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. spadły one o 0,72 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Kolejny sezon „Ojca Mateusza” Jedynka pokaże wiosną 2017 roku - właśnie trwają zdjęcia do produkcji.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK