Orlen rezygnuje ze sprzedawania „Playboya” i „CKM”? Firma dementuje: to tylko przerwa

Z oferty stacji benzynowych PKN Orlen znikną magazyny dla mężczyzn, m.in. ”Playboy” i ”CKM” (Marquard Media Polska). Z informacji „Newsweeka” wynika, że za decyzją koncernu stoi prezes firmy Daniel Obajtek. W czwartek rano Orlen zdementował te doniesienia, zapewniając, że dostawa niektórych tytułów na stacje została wstrzymana tylko czasowo.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Jak podał „Newsweeka”, powołując się na anonimowego pracownika Orlenu, prezes Obajtek miał własnoręcznie stworzyć listę tytułów, których wkrótce nie będzie można kupić na stacjach benzynowych.

Wydawcy o istnieniu listy dowiedzieli się nieoficjalnie kilka dni temu. Nie wiadomo jakie jeszcze tytuły się na niej znalazły, ale wiadomo, że nie kończy się na „Playboyu” i „CKM”.

- Z tego, co wiemy, jest to osobista decyzja prezesa Orlenu - komentuje Mateusz Zieliński, zastępca redaktora naczelnego „CKM”. - Zapewne wynika z pobudek ideologicznych, ale też niewątpliwie z nieznajomości tematu. „CKM”, ale też np. „Playboy”, to pisma lifestyle‘owe, w których poruszamy różne męskie tematy: publikujemy wywiady, materiały o sporcie, motoryzacji i kulturze. Tematy erotyczne stanowią zaledwie ułamek naszej zawartości.

Wszystkie tytuły w segmencie pism dla mężczyzn w ub.r. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił będący liderem zestawienia „Men’s Health” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska) ze sprzedażą na poziomie 27 235 egz. Oczko niżej uplasowało się jeszcze „CKM” - 19 805 egz.

O ukrywaniu na stacjach Orlenu pism nieprzychylnych władzy pisał w lipcu 2016 roku już szef „Newsweek Polska”, Tomasz Lis. Agora informowała wówczas, że koncern wypowiedział jej umowę na ekspozycję „Gazety Wyborczej”. - Oczywiście to forma zwalczania pism, które nie podobają się PiS-owi-  mówił nam Tomasz Lis.

Orlen dementuje: to tylko przerwa w sprzedaży

W czwartek rano biuro prasowe Orlenu w komunikacie zaprzeczyło informacjom „Newsweeka”. - Pragniemy poinformować, że w ramach cyklicznej optymalizacji oferty prasowej względem możliwości ekspozycyjnych, czasowo wstrzymana została dostawa na stacje kilku tytułów, różnych kategorii. Stan ten potrwa  do czasu wypracowania nowych standardów ekspozycji. Termin ich wprowadzenia został zaplanowany na 26 marca - opisała firma.

- Zarządzanie półką z produktami (w tym przypadku prasa i czasopisma) to naturalny i cykliczny proces podyktowany wyłącznie wskazaniami biznesowymi. Podobne działania były przeprowadzane w przeszłości i będą miały miejsce w przyszłości. Szanujemy wszystkich naszych klientów, a wszelkie zmiany na stacjach paliw służą tylko kształtowaniu standardów jak najlepszej jakości usług - zapewniono w komunikacie.

Orlen podkreślił, że informacja podana przez „Newsweek” jest nieprawdziwa. - Spółka nie miała okazji jej zdementować bowiem redakcja tygodnika „Newsweek” nie czekając na odpowiedź biura prasowego, opublikowała przedmiotowy tekst - wyjaśniono.

Komentarze (69)
Hans
6 lat temu

Hehe naprawdę liczyli na pozyskanie znaczących klientów w Niemczech? Naiwność, brak znajomości rynku i mentalności... Co za amatorka

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Netflix stawia na kolejne polskie produkcje. Seriale o zapominanych wydarzeniach z PRL, ekranizacja prozy Sobczak

Netflix stawia na kolejne polskie produkcje. Seriale o zapominanych wydarzeniach z PRL, ekranizacja prozy Sobczak

Onet pokazuje "prawdziwą cenę alkoholu"

Onet pokazuje "prawdziwą cenę alkoholu"

"Cyfrowi Bezpieczni" nowym cyklem na dobreprogramy.pl

"Cyfrowi Bezpieczni" nowym cyklem na dobreprogramy.pl

TVN idzie za ciosem. Szykuje nowy sezon "The Floor"

TVN idzie za ciosem. Szykuje nowy sezon "The Floor"

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?
Materiał reklamowy

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?

Julia Szpakowska dyrektorką w Lettly

Julia Szpakowska dyrektorką w Lettly