"Party" liderem, a "Show" traci najwięcej

Liderem sprzedaży w segmencie pism people było w październiku ub. r. "Party", największy spadek zanotowało "Show", a wzrost - "Viva!". Wśród tygodników yellow bez zmian króluje "Życie na Gorąco", a tracą wszystkie tytuły poza "Twoim Imperium".

Patryk Pallus / pp
Patryk Pallus / pp
Udostępnij artykuł:

W październiku ub.r. średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) wyniosła 502 585 egz., czyli była o 3,8 proc. niższa niż w w październiku 2008 roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu w segmencie people znalazł się dwutygodnik "Show" Wydawnictwa Bauer, którego dystans do konkurencyjnego "Party" zwiększył się znacząco. Sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła bowiem 398 596 egz.  i była aż o 20,2 proc. niższa niż w październiku 2008 roku, który był drugim miesiącem ukazywania się "Show" na rynku (magazyn kosztował wtedy jednak 1,50 zł, a rok później - 1,99 zł).

Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), które zanotowała wzrost sprzedaży o 17,5 proc. i w październiku 2009 roku sprzedała się w ilości 224 676 egz.

Czwarty był jedyny w zestawieniu tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 106 303 egz. i wzrostem wynoszącym 3,9 proc. 

Porównując dane miesiąc do miesiąca, widać, że spadki sprzedaży zanotowały wszystkie magazyny z segmentu people, a największy z nich dotknął "Vivę!". 

* - wszystkie prezentowane w zestawieniu tytułów people magazyny to dwutygodniki z wyjątkiem "Gali", która jest tygodnikiem.

W segmencie pism yellow spadki sprzedaży dotknęły czterech z pięciu tytułów (wszystkie wydaje Wydawnictwo Bauer). Niezmienny lider kategorii - tygodnik "Życie na Gorąco" - sprzedał się w październiku ub. r. w ilości wynoszącej 651 401 egz., czyli o 1,3 proc. niższej niż rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął tygodnik "Twoje Imperium", który miał w październiku 2009 roku sprzedaż ogółem na poziomie 343 571 egz. i jako jedyny zanotował wzrost - o 5,7 proc..

Tradycyjnie najwięcej straciła zajmująca trzecie miejsce "Rewia", której sprzedaż spadła o 12,3 proc. do 261 330 egz. 

Porównując dane z października ub.r. do danych z poprzedniego miesiąca widać, że spadła sprzedaż wszystkich tygodników yellow. Najwięcej straciło "Na Żywo", którego sprzedaż poszła w dół o 14 proc. 

 

Patryk Pallus / pp
Autor artykułu:
Patryk Pallus / pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski