Paweł Trochimiuk i Adam Łaszyn apelują do Sebastiana Stępaka "o rzetelność i etyczne zachowanie"

Adam Łaszyn, prezes Alert Media Communications i Paweł Trochimiuk, szef Partner of Promotion, w otwartym liście wyrazili sprzeciw wobec słów Sebastiana Stępaka, które wypowiedział w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl. Chodzi o stwierdzenia, że kierowane przez menadżerów organizacje opuściły ZFPR na rzecz budowy nowego związku branżowego - Stowarzyszenia Agencji Public Relations.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
14 komentarzy
Paweł Trochimiuk i Adam Łaszyn apelują do Sebastiana Stępaka "o rzetelność i etyczne zachowanie"
Adam Łaszyn, prezes Alert Media Communications i Paweł Trochimiuk, szef Partner of Promotion

W poniedziałek na łamach Wirtualnemedia.pl ukazał się wywiad z Sebastianem Stępakiem, od niedawna prezesem Związku Firm Public Relations. Pytaliśmy w nim m.in. o to, jaką ma wizję powiększenia liczby członków związku, z którego w ostatnich latach odeszło kilka firm, w tym Partner of Promotion i Alert Media Communications.

 - Co do Partner of Promotion i Alert Media Comunications - w opuściły ZFPR, ale jak się za po chwili okazało z mocnym imperatywem zapoczątkowania nowej inicjatywy. Funkcjonowanie w Związku Firm Public Relations jest również zaangażowaniem społecznym. Tutaj zarówno Partner of Promotion, jak i Alert Media Communications angażowały się w życie ZFPR-u w sposób umiarkowany, przynajmniej podczas dwóch kadencji, w których miałem okazję pracować w zarządzie. Niedługo po opuszczeniu naszych szeregów okazało się, że są członkami-założycielami nowego stowarzyszenia, więc opuszczenie szeregów ZFPR miało bardzo konkretny cel - powiedział nam Sebastian Stępak.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/trzy-organizacje-branzy-pr-w-polsce-brak-jednego-sztandaru ##

List otwarty do prezesa Związku Firm Public Relations

W odpowiedzi na wywiad, w poniedziałek redakcja Wirtualnemedia.pl otrzymała list otwarty do prezesa ZFPR, podpisany przez Adama Łaszyna, prezesa Alert Media Communications i Pawła Trochimiuka, prezesa Partner of Promotion.

"Stanowczo protestujemy przeciw stosowanej przez Pana dezinformacji oraz apelujemy o rzetelność i etyczne zachowania komunikacyjne będące podstawą prawdziwego PR. (…) Nieprawdą jest, jak Pan stwierdził w autoryzowanym wywiadzie, iż „Partner of Promotion i Alert Media Comunications - opuściły ZFPR (…) z mocnym imperatywem zapoczątkowania nowej inicjatywy” oraz że to „opuszczenie szeregów ZFPR miało bardzo konkretny cel”. To informacje fałszywe - zwracają się do Sebastiana Stępaka Adam Laszyn i Paweł Trochimiuk.

W dalszej części listu menadżerowie podkreślają, że kierowane przez nich agencje "były jednymi z wielu firm, jakie opuściły ZFPR podczas poprzednich trzech Zarządów ZFPR".

"Niestety, Pana nieprawdziwe twierdzenia z aktualnego wywiadu, rok po tych wydarzeniach, są kontynuacją tego nierzetelnego stylu wobec podmiotów rynku PR oraz dalszym dezinformowaniem opinii publicznej przez kierownictwo ZFPR. Tym razem obecne" - piszą Adam Laszyn i Paweł Trochimiuk.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/problemy-public-relations-w-polsce-pawel-trochimiuk-w-pandemii-czesto-reagowano-w-sposob-odrealniony ##

Dalej czytamy: "Pragniemy stanowczo i transparentnie podkreślić, iż idea powołania nowej organizacji (SAPR) pojawiła się dopiero wiele tygodni po wystąpieniu naszych agencji z ZFPR – w sierpniu 2021 r. Co więcej - żaden z nas nie był pomysłodawcą, czy inicjatorem tej idei. Ze względu na chęć kontynuowania pracy społecznej na rzecz branży prowadziliśmy nawet rozmowy o ewentualnym wejściu obu agencji do PSPR, co potwierdzić mogą władze PSPR. Sugerowanie przez Pana złej woli poprzez podawanie fałszywych interpretacji jako rzekomych faktów nosi znamiona fake news oraz spełnia definicje tzw. „czarnego PR” zamieszczone w Leksykonie PR, którego patronem jest także ZFPR".

Adam Łaszyn i Paweł Trochimiuk w swoim liście twierdzą również, że "to wyjątkowo szkodliwe dla wiarygodności całej branży PR, jeśli twórcą dezinformacji jest szef organizacji branżowej niosącej sztandary etyki". "Ubolewamy, że Pana deklaracje słowne tak bardzo odbiegają od realizowanej w mediach praktyki" - dodają Łaszyn i Trochimiuk.

"Podkreślamy, że tego typu dezinformacja tworzona i stosowana przez lidera jednej z organizacji branżowych na temat członków innej organizacji a tym bardziej osób, które kilkanaście lat pracy społecznej poświęciły na budowę siły i pozycji kierowanego teraz przez Pana ZFPR nie sprzyja zarówno integracji branży, jak i jej wiarygodności" podsumowują szefowie Alert Media Communications i Partner of Promotion.

Komentarze (14)
z branży
4 lata temu

podsumowując: sTEMPAK kłamie, poszkodowani piszą do niego że kłamie a kilku pr-owych autsajderów ( komentujących tutaj) twierdzi że "nic się nie stało, POLACY ! nic się nie stało" :) zastanówcie się nad swoimi marnymi jestestwami...

Ll
4 lata temu

Stwiedzenie Stepaka dosc oczywiste a w odpowiedzi piana. Czy nie jest przypadkiem tak ze inicjatywa SAPR stala sie dla nich obciazeniem zanim jeszcze na dobre sie rozkrecila?

Bolo
4 lata temu

Adamie i Pawle, nie idźcie tą drogą. Ależ to jest żenujące, królowie są nadzy

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność
Materiał reklamowy

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"