PayPal kupił Card.io

PayPal przejął mobilną aplikację do płatności elektronicznych Card.io.

Wojciech Borowicz
Wojciech Borowicz
Udostępnij artykuł:

Card.io to aplikacja umożliwiająca płacenie kartą kredytową z poziomu smartfona bez konieczności ręcznego uzupełniania danych. Wystarczy pozwolić, by telefon przeskanował kartę i pobrał z niej potrzebne do transakcji informacje.

PayPal już wcześniej korzystał z rozwiązań opracowanych przez Card.io. Ponadto, rok temu za 240 milionów dolarów firma kupiła też Zong, innego start-upa zajmującego się systemami płatności elektronicznych za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

BBC pisze, że PayPal w ten sposób chce konkurować z rozwijającą się na smartfonach technologią NFC, pozwalającą na płatności zbliżeniowe przy użyciu telefonu komórkowego przechowującego dane karty kredytowej.

- PayPal się zorientował, że nie trzeba wcale NFC żeby płacić w sklepie telefonem. A dla sprzedawców znacznie taniej i łatwiej  będzie uruchomić w swoich naziemnych punktach te same systemy których używają na stronach internetowych, zamiast instalować czytniki NFC. - tłumaczył dla BBC Benjamin Ensor z firmy Forrester.

Wojciech Borowicz
Autor artykułu:
Wojciech Borowicz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?