Polsat oszczędza, koszta programowe spadły o 16 mln zł

W III kwartale br. Polsat na własną produkcję telewizyjną, zakup produkcji zewnętrznych oraz amortyzację praw sportowych wydał o 16 mln zł mniej niż rok wcześniej. Stacja wprowadziła oszczędności w związku z sytuacją na rynku reklamy.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Z raportu spółki wynika, że koszta programowe z III kwartale br. wyniosły 66 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 82 mln zł. - Obniżenie kosztów to nasza odpowiedź na sytuację na rynku. Staramy się efektywnie zarządzać i tam gdzie jest pole reagować - powiedział na konferencji Tomasz Szeląg, członek zarządu Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat odpowiedzialny za finanse.

Według danych Starlinka, rynek reklamy telewizyjnej w III kwartale br. spadł w ujęciu rok do roku o 6,2 proc., a w okresie od stycznia do września br. - o 5,5 proc.

W jesiennej ramówce Polsat zrezygnował np. z emisji nadawanego dwa razy w tygodniu formatu scripted-docu „Pamiętniki z wakacji”, zastępując go krótszym o połowę i nadawanym raz w tygodniu serialem „Nieprawdopodobne, a jednak?”. Nie pokazano też - wbrew pierwotnym planom - serialu kryminalnego „Na krawędzi,”, który przeniesiony został do ramówki wiosennej.

Maciej Stec, członek zarządu Polsatu, podkreślał na konferencji, że wysokość wydatków programowych w 2013 roku będą zależeć od sytuacji na rynku - Prognozy nie wskazują na to, żeby w przyszłym roku miała nastąpić ofensywa programowa - powiedział.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?