Polska reklama 2,6 proc. w górę. Zyskują telewizja, internet i radio - traci prasa

W pierwszych trzech kwartałach br. wydatki reklamowe w Polsce wyniosły 5,14 mld zł, o 2,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Kilkuprocentowe wzrosty nastąpiły w telewizji, internecie i radiu, natomiast kilkunastoprocentowe spadki w gazetach i magazynach.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Polska reklama 2,6 proc. w górę. Zyskują telewizja, internet i radio - traci prasa
fot. Shutterstock.com

Jak wynika z szacunków domu mediowego Starlink, od stycznia do września br. faktyczna wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła 5,1394 mld zł, o 129,6 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 2,6 proc.

Wydatki reklamowe w telewizji zwiększyły się w skali roku o 6,3 proc. do 2,66 mld zł, w internecie - o 6,4 proc. do 1,16 mld zł, a w radiu - o 6,4 proc. do 400,9 mln zł. Za to nakłady na reklamy zewnętrzne zmalały o 1,7 proc. do 317,7 mln zł, a w kinach - o 9,3 proc. do 60,2 mln zł. Największe spadki nastąpiły w reklamie prasowej: w gazetach o 19,2 proc. do 221,5 mln zł, a w magazynach o 15,4 proc. do 313,9 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/farmacja-i-handel-napedzaja-wzrosty-w-reklamie-tv-traci-wielka-czworka ##

Jeśli chodzi o reklamodawców, to nakłady zwiększyło dziesięć sektorów rynkowych, a ograniczyło sześć. Według Starlinka do całościowego wzrostu rynku reklamowego w największych stopniu przyczyniły się większe wydatki producentów leków i farmaceutyków oraz branży FMCG. Inwestycje tego drugiego sektora wzrosły o 0,5 proc., głównie ze względu na podwyższone budżety producentów napojów i alkoholi związane z piłkarskimi mistrzostwami świata i sezonem letnim.

Głównym sektorem reklamowym jest handel, w którym największe budżety mają markety wielobranżowe i dyskonty, sklepy i hurtownie spożywcze, a w dalszej kolejności - sklepy ze sprzętem AGD, RTV i sportowym, a także sieci drogeryjne i serwisy e-commerce.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/1-25-mld-zl-na-reklamy-w-internecie-dominuja-display-i-sem-mocno-w-gore-mobile-i-wideo-raport ##

Z kolei łączne wzrosty wydatków sześciu innych branż (motoryzacja; media, książki i CD/DVD; czas wolny; sprzęty domowe, meble i dekoracje; odzież i dodatki; pozostałe) wyniosły 126,6 mln zł.

Za to wśród sektorów ograniczających budżety reklamowe największe spadki zanotowały finanse i telekomunikacja - w sumie o 47,2 mln zł, czyli 4,5 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/o-1-5-proc-mniej-na-reklame-zewnetrzna-malo-kampanii-wyborczych-wiecej-reklam-zywnosci-raport ##

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa