Ponad 20 mln klientów usług telefonicznych Grupy TP

Grupa TP ma 13,77 mln klientów telefonii komórkowej. Natomiast ze stacjonarnych łączy telefonicznych dostarczanych przez firmę korzysta 8,14 mln abonentów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Łączna liczba klientów telefonii komórkowej Grupy TP wyniosła na koniec marca 13,77 mln, co oznacza minimalny wzrost w ciągu roku. Za to coraz więcej osób z tej grupy korzysta z usług abonamentowych. Wśród klientów Orange aż 48,7 proc. to abonenci.

Grupa TP w minionym kwartale zarobiła co prawda o 9,1 proc. mniej na mobilnych usługach telefonicznych niż rok wcześniej, ale to i tak mniejszy spadek niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku – wtedy przychody firmy w tym segmencie były niższe rok do roku o 14,5 proc.

„Klienci Orange w coraz większym stopniu korzystają z usług – ruch w sieci wzrósł w skali roku o 16,5 proc. Pomogło to zrównoważyć presję cenową, dzięki czemu w skali roku wskaźnik ARPU utrzymał się na niemal niezmienionym poziomie” – czytamy w komunikacie firmy.

grafika

Z kolei liczba abonentów telefonii stacjonarnej Grupy TP wyniosła na koniec marca 8,14 mln, czyli o 6,9 proc. mniej niż rok wcześniej. W związku z tym firma na wszystkich usługach stacjonarnych – w tym dostępnie do internetu – zarobiła w pierwszym kwartale bieżącego roku 10,5 proc. mniej niż przed rokiem. Grupa TP ocenia, że jedna trzecia tego spadku – dokładnie 3,6 proc. – wynika z decyzji regulacyjnych wprowadzonych w listopadzie 2009 roku, głównie obniżki cen za połączenia do sieci komórkowych.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dominika Machel wśród jurorów Webby Awards 2026

Dominika Machel wśród jurorów Webby Awards 2026

Bartłomiej Topa i Katarzyna Herman w spocie kampanii "Spokojne Święta"

Bartłomiej Topa i Katarzyna Herman w spocie kampanii "Spokojne Święta"

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku