Ponad połowa internautów klika w reklamy

Brak zaufania i zainteresowania powstrzymuje sporą część konsumentów przed klikaniem w reklamy online. Jednocześnie klika w nie lub jest pod ich wpływem ponad połowa internautów.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego przez firmę CrowdScience wynika, że w reklamę online w ostatnich sześciu miesiącach kliknęła ponad połowa internautów z całego świata.

Im starszy użytkownik, tym większa skłonność do klikania w reklamy. Do tego typu aktywności w sieci przyznało się 76 proc. respondentów w wieku co najmniej 55 lat, w porównaniu do 58 proc. w wieku od 15 do 24 lat.

Badanie wykazało jednocześnie, że nie klikanie w reklamy nie oznacza, że nie mają one żadnego wpływu na internautów. Ponad 3/4 respondentów w wieku od 25 do 54 lat tylko po zobaczeniu reklamy w sieci zdecydowało się na wpisanie do wyszukiwarki związanego z nią zapytania lub na odwiedzenie witryny reklamodawcy.

grafika

Przyczyny, dla których internauci nie klikają w reklamy, różnią się w zależności od ich wieku i płci, ale większość wskazuje na brak zaufania i zainteresowania daną reklamą.

Najbardziej nieufni są użytkownicy w wieku od 25 do 44 lat. 18 proc. z nich generalnie nie ma zaufania do reklam, a 24 proc. obawia się, że na skutek kliknięcia ich komputer może zostać zainfekowany wirusem. Badani z tej grupy są także mniej chętni do wyjścia z aktualnie przeglądanej strony na skutek kliknięcia w reklamę. Ten powód jest znacznie ważniejszy dla mężczyzn niż kobiet.

Zarówno badani w wieku od 25 do 44 lat, jak i od 44 do 54 lat, są bardziej nieufni internetowym reklamom niż mający 55 lat i więcej. Ci ostatni nie klikają w reklamy przede wszystkim z obawy przed wirusami i spamem oraz z powodu niechęci do opuszczenia przeglądanej strony.

Z kolei najmłodsi i najstarsi respondenci częściej twierdzą, że nie zwracają szczególnej uwagi na reklamy w sieci.

grafika

źródło: eMarketer

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style