Powstała rada metodologiczna ds. RPD przy projekcie Telemetria Polska

Powstała rada metodologiczna ds. RPD (return path data) przy projekcie Telemetria Polska. W jej skład weszli przedstawiciele organizacji reprezentujących operatorów kablowych oraz członkowie projektu Telemetria Polska.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:

W skład rady wchodzą: Bogdan Łaga  z PIKE, Włodzimierz Zieliński – PIKE,  Jacek Kobierzycki  - PIKE, Wojciech Szymczak -  PIKE, Tymoteusz Biłyk – KIKE, Łukasz Biedroński – KIKE, Jerzy Nowicki z Mediakom, Ryszard Młynarczyk – Mediakom, Artur Zakrzewski – ZTK, Andrzej Garapich z Telemetrii Polska oraz Marcin Grabowski – Telemetria Polska.

W tajnym głosowaniu nowo powołani członkowie Rady Metodologicznej wybrali również swoich reprezentantów: przewodniczącym został Marcin Grabowski (Telemetria Polska), zastępcą przewodniczącego - Włodzimierz Zieliński (PIKE), sekretarzem - Michał Durski z KRRIT.

Celem współpraca z operatorami

Rada ma zająć się wsparciem projektu tworzenia badań oglądalności mediów w Polsce. Ma to dotyczyć zwłaszcza budowy panelu RPD dla jak największej liczby dekoderów oraz innych urządzeń, które odbierają sygnał telewizyjny, a także opracowania warunków wdrożenia technologii DAI (Dynamic Ad Insertion) w Polsce.

Jednym z pierwszych zadań rady ma być opracowanie zagadnień związanych z określeniem standardu formatów i transferem danych RPD, wymogami technicznymi i formalnymi, jakie są potrzebne do współpracy z rynkiem operatorów. Do konkretnych obszarów tematycznych w ramach prac mają być powoływane natomiast grupy robocze.

Pomiar w oparciu o 400 urządzeń

W ramach projektu Telemetria Polska przeprowadzono do tej pory 5,8 mln obserwacji, które łącznie zajęły 1174 godziny testów. W dotychczasowym badaniu sprawdzono 26 urządzeń od sześciu dostawców dekoderów (to 80 proc. dostępnych na rynku urządzeń).

Uruchomiono również jednoźródłowy pomiar mediów - na razie w oparciu o ponad 400 urządzeń. W trybie online - stacjonarnie i mobilnie zbierają one dane jedno źródłowo na temat korzystania przez widzów, słuchaczy oraz użytkowników z telewizji, radia i internetu. Panel ma być rozbudowywany o kolejnych uczestników badania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"