ROZWIŃ

Ministerstwo Zdrowia wydało 6,7 mln zł na promocję „Profilaktyki 40 PLUS”

Ponad 6,6 mln zł wydał resort zdrowia na kampanię informacyjną w 2021 roku, dotyczącą programu „Profilaktyka 40 PLUS”, przeprowadzanego w ramach Polskiego Ładu. Taką informację uzyskał i upublicznił w mediach społecznościowych senator Krzysztof Brejza z Koalicji Obywatelskiej.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy
Ministerstwo Zdrowia wydało 6,7 mln zł na promocję „Profilaktyki 40 PLUS”

Polski Ład to sztandarowy program gospodarczy rządu, realizowany pełną parą od początku 2022 roku. Rząd mówił o nim już od wiosny ubiegłego roku. Pakiet reform miał tchnąć "nowe życie" w gospodarkę po pandemii koronawirusa. Na stole znalazły się zapowiedzi m.in. ograniczenia umów cywilnoprawnych (umowy śmieciowe) przez ich pełne oskładkowanie „z perspektywą wprowadzenia jednego kontraktu na pracę”. Od chwili wprowadzenia w życie programu podlega on jednak nieustannym korektom, głównie w sferze podatkowej.

W 2021 roku rząd promował swój program, mający działać w ramach Polskiego Ładu jako „Profilaktyka 40 PLUS”. Zakłada on m.in., że każdy Polak po 40. roku życia może wykonać bezpłatny bilans zdrowia, zlecony przez lekarza rodzinnego. W ramach programu wykonywany jest także pomiar ciśnienia, obliczenie wskaźnika masy ciała (BMI) i ocena miarowości rytmu serca.

Senator Krzysztof Brejza zapytał, ile resort zdrowia wydał w ubiegłym roku na promocję programu, a także w jakich mediach przeprowadzana była kampania informacyjno-promocyjna. Z odpowiedzi ministerstwa zdrowia wynika, że kampania kosztowała 6 674 669 zł, z czego najwięcej – bo 3,5 mln zł – przeznaczono na kampanie telewizyjne (odpowiedź nie uwzględnia rozbicia na poszczególne stacje, realizujące kampanię).

Kampania w stacjach radiowych kosztowała 1,17 mln zł, zaś na billboardy wydano 299,7 tys. zł. Kolejnym kosztem było kupno przestrzeni reklamowej w prasie i na portalach, przygotowanie filmów i grafik - to pochłonęło niemal 1,7 mln zł. - Program okazał się delikatnie powiedziawszy średnio udany - skomentował te dane na Twitterze senator Brejza.

Z danych, jakie we wrześniu 2020 roku upublicznił poseł Adam Szłapka wynika z kolei, że Telewizja Polska za emisję spotów promujących Polski Ład otrzymała ponad 1,3 mln zł, Polsat zarobił na nich ponad 480 tys. zł, a TV Republika - niemal 250 tys. zł. Pieniędzmi na ten cel dysponował Bank Gospodarstwa Krajowego. Rządowy program promowany był także w mediach społecznościowych, za co płaciła Kancelaria Premiera. Posłowie opozycji Michał Szczerba i Dariusz Joński o koszty spytali ministra Łukasza Schreibera. Odpowiedział, że KPRM wydała na ten cel prawie 135 tys. zł.

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Polanex klientem BeDigital

Polanex klientem BeDigital

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry
Materiał reklamowy

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów