Promocje i szeroki wybór skłaniają Polaków do korzystania z księgarni internetowych

Co drugi Polak wybiera zakupy w księgarniach internetowych ze względu na częste promocje oraz szeroki wybór tytułów - wynika z badań ARC Rynek i Opinia na zlecenie Virtualo, dystrybutora e-książek i właściciela e-księgarni.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Promocje i szeroki wybór skłaniają Polaków do korzystania z księgarni internetowych

Głównymi powodami korzystania z księgarni internetowych jest duży wybór tytułów i częste promocje. Dla 27 proc. istotne znaczenie ma sprawna obsługa, klienci zwracają także uwagę na aspekty techniczne - krótki czas ładowania strony, intuicyjna wyszukiwarka oraz automatyczna wysyłka plików na czytnik.

Klienci korzystający z e-księgarni są w większości zadowoleni z ich funkcjonowania oraz jakości obsługi. Ponad 70 proc. z zapytanych respondentów nie widzi obszarów wymagających poprawy w księgarniach internetowych, 13 proc. zwraca uwagę, iż przydałoby się obniżenie cen, jeszcze więcej promocji – 3 proc. wskazań oraz jeszcze większy wybór ebooków – 2 proc. wskazań. Ważnym atutem e-księgarni według 12 proc. respondentów jest czytelna, mobilna wersja strony.

Badanie „Zwyczaje Polaków związane z użytkowaniem ebooków i audiobooków”, zostało zrealizowane metodą CAWI na próbie 1107 respondentów na zlecenie Virtualo przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?