Change Serviceplan dołącza do przetargu reklamowego Play

Agencja Change Serviceplan, należąca do Group One została zaproszona do trwającego przetargu na obsługę reklamową marki sieci komórkowej Play (P4). Dołączyła do niego również agencja Saatchi&Saatchi (Publicis Groupe).

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

Sieć komórkowa Play prowadzi od początku listopada 2021 roku przetarg na kompleksową obsługę reklamową. Telekom poza potwierdzeniem informacji o tym procesie nie podaje żadnych szczegółów na temat jego trwania. Nie zdradza liczby i nazw zaproszonych do niego agencji.

Wiadomo, że uczestniczy w nim agencja Grandes Kochonos, która obsługuje reklamowo Play od 2010 roku. Nieoficjalnie mówi się, że o budżet telekomu walczą również agencje Red8 i 2012 Agency.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że teraz - w trakcie procesu przetargowego - została do niego "doproszona" agencja Change Serviceplan należąca do grupy komunikacyjnej Group One. Oficjalnie przedstawiciele agencji nie skomentowali nam tych doniesień.

Teraz, na pytanie o "powrót" Saatchi&Saatchi do tego postępowania otrzymaliśmy od działu PR Publicis Groupe krótką odpowiedź, w której nie zaprzeczono wprost informacjom o udziale tej agencji w przetargu reklamowym Playa:  "Bez komentarza, w sprawie toczących się postępowań, prawo do wypowiedzi ma tylko organizator".

Celebryci w centrum uwagi Play

Od wielu lat kampanie reklamowe marki Play oparte są na konwencji, w której punkt sprzedażowy z Barbarą Kurdej-Szatan i Maciejem Łagodzińskim odwiedzają różni celebryci. To m.in. Kuba Wojewódzki oraz Dawid Kwiatkowski, a wcześniej m.in. Adam Małysz, Anna Mucha, Martyna Wojciechowska, Roksana Węgiel.

W noworocznej kampanii marki nie ma już Barbary Kurdej-Szatan. - Nasze reklamy występują w kilku odsłonach, są wersje z udziałem obu naszych sprzedawców, tylko z jednym ze sprzedawców (na przykład ostatnia reklama z Anną Muchą), bez udziału sprzedawców - koncentrujące się na aspekcie sprzętowym (smartfony, czy inne urządzenia towarzyszące ofertom), a od września mamy jeszcze naszego doradcę, który pojawia się w reklamach z rozwiązaniami dla domu - wyjaśnia tę zmianę Ewa Sankowska-Sieniek, kierowniczka biura prasowego Play.

Operator ma też zastanawiać się nad zmianą dotychczasowej strategii marketingowej i komunikacji opartej na reklamach z udziałem celebrytów. Operator do tych doniesień się jednak nie ustosunkowuje.

W pierwszej połowie 2021 r. P4, operator sieci telekomunikacyjnej Play, zanotował 3,636 mld zł przychodów sprzedażowych, 1,7 mld zł zysku EBITDAaL i 5,3 mld zł zysku netto. Zysk netto wynika głównie ze sfinalizowania przez telekom w kwietniu br. sprzedaży za 6,7 mld zł swojej infrastruktury pasywnej firmie On Tower Poland, w której 60 proc. udziałów ma Cellnex Telecom, a 40 proc. Grupa Iliad.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Jacek Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Jacek Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS