Publicis Groupe ogłosiła strategię do 2020 roku. Planuje 4 proc. wzrostu, oszczędności i akwizycje

Koncern marketingowy Publicis Groupe ogłosił trzyletnią strategię pod hasłem „Sprint to the future”. Grupa dąży do osiągnięcia wzrostu organicznego 4 proc. do 2020 roku, poprawy marży operacyjnej o 30 do 50 punktów bazowych rocznie przez trzy najbliższe lata.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
4 komentarze

Jak podał koncern, wprowadzony w ostatnich latach model jego działalności zaczął przynosić dobre wyniki, co znalazło odzwierciedlenie w wynikach finansowych za 2017 rok - osiągnięto poprawę wzrostu organicznego w kwartale oraz wzrost marży przy stałych opłatach restrukturyzacyjnych. Ogłoszona właśnie strategia „Sprint to the future” obejmuje działalność Publicis Groupe w trzech kolejnych latach.

Punktem wyjścia do transformacji były dla Publicis Groupe wyzwania klientów. Jak podaje spółka w komunikacie, klienci ewoluują w środowisku o niskim wzroście, stoją w obliczu ogromnych presji na koszty i borykają się z brakiem zaufania do marki. „Nowe zachowania i media sprawiają, że markom coraz trudniej jest współpracować z konsumentami. Duża aktywność e-commerce stała się koniecznością dla dużych firm, oferując im możliwość gromadzenia danych z pierwszej ręki. Jednocześnie, odnoszące sukcesy wschodzące marki od samego początku przyjmują strategię bezpośredniego dotarcia do konsumenta, zdobywając serca i umysły konsumentów, a tym samym rzucając wyzwanie tradycyjnym przywódcom” - napisano w komunikacie.

W tej sytuacji każdy z klientów będzie coraz bardziej potrzebował budować indywidualne zaangażowanie na dużą skalę. Jak twierdzi spółka, Publicis Groupe jest w stanie to zapewnić,  ponieważ marketing i cyfrowa transformacja biznesu zbiegają się w celu połączenia danych, treści i technologii w świecie wielokanałowym. Zapewnienie klientom zaangażowania na dużą skalę wymaga zmiany organizacyjnej - z holdingu w platformę. Dlatego też Publicis Groupe chce przyspieszyć transformację.

Strategia „Sprint to the future” wskazuje 6 kluczowych działań, które firma chce zrealizować do 2020 roku.

1. Publicis Groupe wyznaczyła już 35 globalnych liderów klientów, aby kierować relacjami z najważniejszymi reklamodawcami. Obecnie stanowi to 1/3 przychodów grupy. Ten model będzie dalej rozwijany poprzez ustanowienie 100 liderów klientów, reprezentujących ponad 50 proc. przychodów Grupy do 2020 roku.

2. Tzw. model kraju – wg Publicis Groupe najlepiej służy klientom, łamiąc silosy, koncentrując się na dostarczaniu i efektywnie zarządzając zasobami. Pierwsze wyniki tego modelu, który dziś stanowi 36 proc. przychodów Grupy, są bardzo obiecujące. W ciągu najbliższych trzech lat model ten zostanie rozszerzony na wszystkie obszary geograficzne, w których działa Publicis Groupe.

3. Publicis Groupe dysponuje aktywami zapewniającymi transformację marketingową i cyfrową transformację biznesową na dużą skalę. Te aktywa zostaną udoskonalone i będą dalej wdrażane za pośrednictwem 3 inicjatyw: przeniesienia wszystkich funkcji danych Grupy na tę samą platformę, tworzenia sześciu centrów doskonałości w kreatywności oraz tworzenia branżowych praktyk związanych z cyfrową transformacją biznesu.

Obecnie dane, dynamiczna kreatywność i cyfrowa transformacja biznesu stanowią 16 proc. przychodów pochodzących od 100 największych klientów Publicis Groupe. W 2020 roku powinny one stanowić 30 proc. z 70 proc. udziałem w całkowitym wzroście firmy.

4.  Publicis Groupe wdrożyła model dostaw, gromadząc możliwości realizacji i produkcji w Indiach, Kolumbii, na Kostaryce i na Mauritiusie. Ta organizacja będzie dalej rozwijana, zwiększając zatrudnienie w tych centrach dostaw z 8700 do 13 000 do roku 2020.

5. Publicis Groupe ogłosiła już utworzenie Marcela, platformy, która łączy pracę 80 000 pracowników firmy. Jest to nowy sposób pracy, udostępniania, uczenia się i tworzenia. Do 2020 roku platformą zostanie połączonych 90 proc. pracowników firmy.

6. Publicis Groupe będzie inwestować w strategiczną wiedzę. Priorytetem ma być zatrudnianie utalentowanych ludzi, szkolenie, rozwój – na ten cel firma chce przeznaczyć 300 milionów euro w okresie 2018-2020. Dedykowane nakłady inwestycyjne dla Marcela, Publicis People Cloud i automatyzacji wyniosą 100 mln euro w ciągu najbliższych 3 lat, a przyspieszone przejęcia w dziedzinie danych, dynamicznej kreatywności i transformacji cyfrowej biznesu powinny osiągnąć od 300 do 500 mln euro rocznie od 2018 do 2020 roku.

Celem wprowadzanych zmian jest przyśpieszenie tempa wzrostu organicznego w latach 2018-2020, aby osiągnąć poziom 4 proc. w 2020 roku. Stanowi to wzrost o 900 mln euro w ciągu najbliższych trzech lat.

Publicis Groupe zamierza również zwiększać marżę operacyjną o 30 do 50 punktów bazowych rocznie do roku 2020. Obejmuje to plan oszczędnościowy w wysokości 450 mln euro.

W kontekście transformacji grupy, Publicis Groupe musi poszerzyć swoje możliwości w zakresie danych, dynamicznej kreatywności i cyfrowej transformacji biznesowej. Grupa planuje kilka przejęć, aby uzupełnić swój zasięg geograficzny. Przewidziany na akwizycje budżet może wynieść od 300 do 500 mln euro rocznie w okresie 2018-2020.

- Zbliżamy się do pierwszego dnia inwestorskiego dla Publicis Groupe od 2013 roku. Dla nas to niepowtarzalna okazja, aby pokazać naszą rzeczywistość i pokazać naszą wiarę w przyszłość. Dzięki wizji Maurice'a Levy nie czekaliśmy na zmianę. Dziś mamy atuty, ogromną przewagę konkurencyjną w zakresie technologii, wizji, organizacji dzięki Power of One i przyszłościowym zespołem zarządzającym, który zapewnia większą wartość dla akcjonariuszy dzięki przyspieszonemu wzrostowi organicznemu i poprawie marży operacyjnej. Możemy teraz zaoferować naszym klientom to, co sprawi, że wygrają w przyszłości: indywidualne zaangażowanie klientów na dużą skalę dzięki trzem połączonym strategicznym zmieniaczom gier w zakresie danych, treści i technologii oraz doradztwa - komentuje Arthur Sadoun, dyrektor generalny i prezes Publicis Groupe.

- Będziemy przekształcać Publicis Groupe z holdingu w platformę poprzez konkretne działania, aby zaoferować naszą ofertę na dużą skalę i zwiększyć zyski. Spodziewamy się wybojów na drodze, ale jesteśmy zobowiązani postępować zgodnie z naszym planem, „Sprint To The Future”. Będziemy monitorować nasze postępy poprzez specjalne wskaźniki i dzielić się nimi z naszymi talentami, naszymi klientami i naszymi akcjonariuszami w każdym semestrze. Bez wątpienia teraźniejszość jest złożona. Ale przyszłość będzie jasna dla tych, którzy mogą pomóc swoim klientom przyspieszyć sprzedaż, obniżyć koszty i wygrać bitwę z nową konkurencją. Jedynym sposobem na to jest dostarczenie transformacji marketingowej i biznesowej połączonej danymi - dodaje Sadoun.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background
Komentarze (4)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność
Materiał reklamowy

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"