Radio Nowy Świat z reklamami dla nie patronów. Brokerem wydawca "Rzeczpospolitej"

Radio Nowy Świat uruchomiło sprzedaż reklam pre-roll w streamingu w ramach współpracy z grupą medialną Gremi Media – poinformowała niedawno internetowa rozgłośnia. Radio, które działa wyłącznie dzięki wpłatom słuchaczy, szuka nowych źródeł finansowania.

Kamila Meller
Kamila Meller
Udostępnij artykuł:
Radio Nowy Świat z reklamami dla nie patronów. Brokerem wydawca "Rzeczpospolitej"
Studio Radia Nowy Świat, fot. materiały prasowe

Reklamy usłyszą słuchacze niebędący patronami lub patroni, którzy nie są zalogowani np. w aplikacji mobilnej lub słuchający strony za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Jak podkreśla Radio Nowy Świat, reklamy nie dotkną słuchaczy odbierających stację za pomocą radioodbiorników, np. poprzez Replaio czy TuneIn.

Rozgłośnia w całości finansowana przez patronów podkreśla, że nadal chce być stacją bez bloków reklamowych. 

Nauczyliśmy i przyzwyczailiśmy państwa do słuchania radia, które dba o pion i poziom anteny, ale szukamy innych źródeł finansowania, które pozwolą nam bezpiecznie i komfortowo zarządzać stacją. Na razie testujemy to rozwiązanie i będziemy się przyglądać, na ile jest to ciekawa, a z drugiej strony intratna opcja. Z pewnością daje ona możliwość dotarcia do szerszej społeczności, a także przekonania niektórych słuchaczy do pozostania naszymi Patronami – mówi Magda Jethon, redaktorka naczelna Radia Nowy Świat.

Obecnie niezalogowanym użytkownikom pojawiają się ok. 30-sekundowe spoty m.in. Allegro czy zakładów bukmacherskich forBET, które po kilku sekundach można pominąć. Stacja nie wyklucza także emisji spotów autopromocyjnych, choć w ograniczonym zakresie. “Pierwsze wnioski z okresu testowego będziemy mogli wyciągnąć pod koniec roku” – przekazała nam rozgłośnia.

grafika
Reklamy na stronie RNŚ pojawiają się dla niezalogowanych patronów

Nowości w aplikacji mobilnej RNŚ

W najnowszej wersji aplikacji mobilnej Radia Nowy Świat (v. 2.0.273 dla systemu Android i iOS) pojawiły się nowe zakładki: Spotkania (zawiera informacje o nadchodzących i archiwalnych wydarzeniach), Prezenty (znajdują się tu oferty, promocje przygotowane w ramach płatnej współpracy, aktualnie to Storytel i Tutlo) i Ankiety (dostępna tylko dla zalogowanych patronów, miejsce komunikacji ze słuchaczami). 

Od końca ub.r. Magdalena Jethon regularnie apeluje na antenie o wsparcie finansowe RNŚ zarówno do tych, którzy nie są patronami radia, jak i patronów, którzy mogą pozwolić sobie na zwiększenie wpłat na rzecz rozgłośni. 

Niedawno przy okazji piątych urodzin stacji obchodzonych w lipcu rozgłośnia organizowała zbiórkę celową “Przybij nam piątkę”, w ramach której zbierano na odświeżenie głównego studia (zakup nowego sprzętu, wyposażenia) oraz doinwestowanie zaplecza IT. Założoną pierwotnie kwotę 150 tys. zł niemal podwojono. Ostatecznie, za pośrednictwem Patronie, zebrano kwotę 292 tys. zł.

Obecnie kwoty wsparcia rozgłośni za pośrednictwem wspomnianego serwisu zaczynają się od 10 złotych. Najniższa rekomendowana przez stację kwota wpłat to 20 złotych. RNŚ można wspierać także bezpośrednio, za pomocą przelewu bankowego. Aktualnie Radio Nowy Świat na Patronite wspiera 32522 patronów na miesięczną kwotę 778 786 zł.
 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu