Radio Wnet i Eurozet wśród zainteresowanych nadawaniem w Białymstoku i Wrocławiu

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w kwietniu br. ogłosiła konkursy na częstotliwości w Białymstoku (103,9 MHz) oraz we Wrocławiu (96,8 MHz). Wśród ogłoszonej teraz listy ubiegających się o te częstotliwości znalazło się m.in. Radio Wnet oraz Eurozet.

NB
NB
Udostępnij artykuł:

W kwietniu KRRiT podjęła decyzję o ogłoszeniu konkursu na częstotliwości w Białymstoku (103,9 MHz) i Wrocławiu (96,8 MHz). Nadawcy mogli składać wnioski o udzielenie jednej koncesji na okres 10 lat, na rozpowszechnianie programu radiowego o charakterze uniwersalnym. Chodzi o program zawierający różne gatunki i formy radiowe oraz różnorodną problematykę.

Wymogi, jakie postawiła Krajowa Rada nadawcy to także konieczność zawarcia w programie audycji informacyjnych, publicystycznych o tematyce społeczno-politycznej oraz wspólnotowo-twórczych, uwzględniających polską tradycję, historię i kulturę. Program ma być rozpowszechniany codziennie przez 24 godziny na dobę. Audycje słowne i inne przekazy mają stanowić nie mniej niż 30 proc. tygodniowego czasu nadawania w godzinach 6-23.

W konkursie mogli startować nowi nadawcy, którzy chcieliby stworzyć radio o takim charakterze lub obecni - zainteresowani poszerzeniem zasięgu istniejącej już rozgłośni. W tym drugim wariancie warunki spełnia właśnie Radio Wnet, które już kilka tygodni temu w rozmowie z nami deklarowało, że jest zainteresowane wzięciem udziału w konkursie. Ostatecznie złożyło wniosek o przyznanie koncesji, o czym Krzysztof Skowroński poinformował na antenie.

Eurozet ponownie chce uruchomić Otoradio

Identyczne warunki konkursu były na częstotliwości w Krakowie i Warszawie, które wygrało właśnie Radio Wnet. Pokonało tym samym biorący udział w postępowaniu Eurozet, który chciał wtedy stworzyć Otoradio. Miała to być stacja o charakterze publicystycznym "łączącą potencjał kulturowy Warszawy i Krakowa i tradycję z nowoczesnością”. Podstawą programu miały być  audycje autorskie.

- Na antenie byłoby dużo informacji praktycznych z punktu widzenia mieszkańców - ich codziennego życia i funkcjonowania w społeczności lokalnej. Stacja kierowana jest do młodszego odbiorcy. Muzyka od ambitnego popu, rocka, muzyki alternatywnej po hip-hop - mówiła nam wtedy Małgorzata Kozieł, rzeczniczka Eurozet.

Jak się dowiedzieliśmy, Grupa Eurozet nie rezygnuje z pomysłu stworzenia rozgłośni o tym modelu i koncept Otoradia chciałaby rozwijać we Wrocławiu i Białymstoku.

Michał Aleksandrowicz z Eurozetu przekazał nam, że Otoradio miałoby być stacją o charakterze publicystycznym, łącząca tradycję z nowoczesnością.

- Podstawą programu miałyby być audycje autorskie. Na antenie dużo informacji praktycznych z punktu widzenia mieszkańców miast, w których stacja emitowałaby swój program, ich codziennego życia i funkcjonowania w społeczności lokalnej. Stacja kierowana do młodszego odbiorcy. Muzyka od ambitnego popu, rocka, muzyki alternatywnej po hip-hop - potwierdza.

Rozgłośnia powstała w 2009 roku, została założona przez Krzysztofa Skowrońskiego, Katarzynę Adamiak-Sroczyńską, Monikę Makowską-Wasowską, Grzegorza Wasowskiego, Jerzego Jachowicza i Wojciecha Cejrowskiego. Początkowo nadawała w internecie.

Do tej pory częstotliwość w Białymstoku wykorzystywało lokalne Radio Jard II. Stacja skończyła nadawanie, bo zmarł jej właściciel. Z kolei we Wrocławiu miało nadawać Radio Bajka, które ostatecznie nie dostało od KRRiT decyzji koncesyjnej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"