Nowa grupa docelowa Radia ZET to słuchacze pomiędzy 28 a 49 rokiem życia. Stacja pozostaje przy formacie AC, ale zostanie on dostosowany do bieżących potrzeb.
Strategię marki ma wyrażać slogan „Czujesz i wiesz”, który zastąpi dotychczasowe hasło stacji – „Siła Muzyki”. Nowy slogan ma symbolizować rozrywkę, emocje oraz „bycie na bieżąco”. - Chcemy, żeby Radio ZET było nie tylko źródłem dobrej muzyki, ale także dostarczało ciekawych informacji i wiedzy na temat świata. Tego oczekują nasi słuchacze – mówi Mateusz Kirstein, szef rozgłośni.
Jesienią stacja mocno zmodyfikuje swoje poranne pasmo „Dzień Dobry Bardzo”. Poprowadzą je Marzena Chełminiak, Marek Starybrat i Marcin Sońta. Janusz Weiss od od poniedziałku do piątku będzie zaś gospodarzem programu „Wszystkie pytania świata”. Jego dotychczasowa audycja „Dzwonię do Pani , Pana...” ma być nadawana w soboty. Jak ustaliliśmy, na antenę powróci program „Chilli ZET”. Szczegółowa ramówka stacji ma zostać ogłoszona w najbliższych dniach. Strategia marki i kreacja kampanii reklamowej Radia ZET powstała we współpracy z agencją Brasil. Kampania ruszy we wrześniu. Zmodyfikowany logotyp stworzyła agencja MamaStudio. Wszystkim tym działaniom będą towarzyszyły obchody urodzin stacji. Między innymi zostanie przyznana specjalna Nagroda im. Andrzeja Woyciechowskiego. Otrzyma ją dziennikarz, który w ciągu 20 lat stał się dla Polaków symbolem niezależnego, obiektywnego i wolnego od nacisków dziennikarstwa.

Kamil Sokołowski: Jaka jest geneza kolejnej zmiany strategii Radia ZET? Mateusz Kirstein: Rok temu obejmowałem stanowisko Redaktora Naczelnego Radia ZET ze świadomością konieczności zasadniczego przeobrażenia stacji. Przez ostatni rok wprowadzaliśmy stopniowe zmiany i przygotowywaliśmy się do wdrożenia nowej strategii marki.
Jakie cele się z nią wiążą. Czy Radio ZET chce w ten sposób odróżnić się od RMF? Celem nowej strategii jest zmiana dotychczasowego wizerunku Radia ZET. Wracamy do korzeni. Chcemy, by Radio ZET było nowoczesną stacją dla dorosłych Polaków. Mamy jasną, spójną wizję radia, która w perspektywie czasu ma wzmocnić pozycję stacji i pozwolić jej zająć określone miejsce na rynku.
Nie ma Pan obawy, że zmiana targetu przełoży się na zmniejszenie liczby potencjalnych słuchaczy? Początkowo nie możemy tego wykluczyć. Jednak nie wdrażalibyśmy nowej strategii, gdybyśmy nie byli przekonani, co do jej skuteczności. Zamierzamy pozyskać nowych słuchaczy i chcemy zmienić strukturę audytorium zgodnie z przyjętymi założeniami.
Przestaję słuchać Zetki, bo dość mam słuchania reklam o erekcji przy śniadaniu, czy w samochodzie w obecności dzieci. To jest radio tylko dla dorosłych...bo reklamy nadaja się na późny wieczór. Nie mam ochoty dyskutować z sześciolatkiem o erekcji. Zmieniam stację na bardziej dostępną dla rodziny. Dość monotonna muzyka....
Niestety, Zeta traci i będzie tracić, a z drugiej strony, to dorośli słuchacze mają mają już swoje stacje radiowe, nikt nie potrzebuje Radia Zet, które jest najbardziej plastikowym radiem na rynku. Życzę Wam dalszych spadków
Pracowałem 8 lat w radiu ale mnie zwolnili bo powiedzieli że już nie jestem dobrym prezenterm. W zetce maja samych nieudaczników więc pomyślałem że może tam mnie przyjmą. Warto do nich wyslac CV? Myślicie ze to dobry pomysł? Jak tak patrzę na kadrę to mógłbym w strukturach eurozetu dojść do prezesury . Warto do nich pisać?