Referendum w sprawie Brexitu poprawiło wyniki brytyjskich gazet w druku i internecie

Czerwcowe głosowanie w sprawie opuszczenia przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej okazało się korzystne dla największych tamtejszych wydawców prasowych. Większość z nich poprawiła znacząco wyniki zarówno w internecie, jak i w drukowanych wydaniach gazet.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Dane dotyczące wyników brytyjskich wydawnictw ogólnokrajowych dostarczyła firma ABC. Według wyliczeń referendum w sprawie Brexitu napędziło czytelnictwo zarówno w internetowych, jak i drukowanych wydaniach dzienników.

Mail Online zanotował w czerwcu br. wzrost użytkowników o 10,4 proc. rok do roku, co oznaczało 15,1 mln internautów odwiedzających serwis codziennie. Liczba dziennych odsłon serwisu zamknęła się liczbą 207 mln, a do 4 mln wzrosła liczba odtworzeń materiałów wideo zamieszczanych na stronie.

Serwis Guardiana notował w czerwcu br. 10,3 mln unikalnych użytkowników każdego dnia, grupa The Mirror przyciągnęła 5 mln internautów, a The Independent – 4,4 mln.

grafika

Brytyjscy wydawcy krajowych gazet odnotowali też w większości wzrosty sprzedaży egzemplarzy drukowanych. Np. „The Sunday Times” poprawił wynik o 5,5 proc. rok do roku.

Według szacunków Newsworks każdego dnia czerwca sprzedawało się o 90 tys. egzemplarzy dzienników więcej niż zwykle, co w skali całego miesiąca dało wynik na poziomie 2,7 mln gazet sprzedanych więcej niż w maju br.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]