Reklama w USA w dół w tym roku o 13 procent. Kryzys mniej dotkliwy niż w 2009 roku

W 2020 roku wydatki reklamowe na rynku w USA będą niższe o 13 procent - wynika z prognoz GroupM. Według analityków pandemia koronawirusa będzie dla branży dotkliwa, szczególnie w segmencie telewizyjnym, jednak nie w takim stopniu jak w wypadku kryzysu ekonomicznego w 2009 roku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Reklama jest wymieniana jako jeden z segmentów które globalnie stracą najwięcej na kryzysie spowodowanym Covid-19. Z nowych analiz wynika jednak że uderzeniowa fala pandemii może być dla branży reklamowej mniej dotkliwa niż zakładano, nawet na największych światowych rynkach.

USA: Łagodniejszy kryzys

Koncern reklamowy GroupM opublikował nowe prognozy dotyczące rynku reklamowego w Stanach Zjednoczonych w 2020 r.

Pierwotnie analitycy firmy przewidywali, że w 2020 r. wydatki reklamowe w USA wzrosną o 4 proc. Teraz nastąpiła pod tym względem znacząca korekta. Zamiast zakładanego wcześniej niewielkiego wzrostu przewidywany jest spadek rok do roku o 13 proc.

Według ekspertów największe spadki dotkną rynek reklamy telewizyjnej, w skali całego segmentu wyniosą one 7 proc., a aż o 34 proc. zmniejszą się wydatki reklamowe w obszarze lokalnych stacji telewizyjnych w USA. Natomiast reklama cyfrowa spowolni wzrost rok do roku do 1 proc.

GroupM zaznacza, że spadkowy trend w reklamie w 2020 r. mogą nieco złagodzić wydatki na promocje związane z kampanią prezydencką w USA, na razie jednak trudno ocenić jak będą one wysokie.

Pomimo prognozowanych spadków analitycy podkreślają, że obecny kryzys reklamowy mający swoje źródło w pandemii koronawirusa i tak będzie miał łagodniejszy przebieg niż ten zanotowany w branży w 2009 r., czyli w okresie poprzedniego największego załamania amerykańskiej gospodarki. Wówczas bowiem w skali całego roku zanotowano spadki wydatków reklamowych na poziomie 16 proc.

GroupM tłumaczy, że kryzys 2009 r. był rozłożony na wiele miesięcy, zaś obecnie z końcem marca br. widać już pewne ożywienie na rynku reklamowym, dlatego ostateczne negatywne konsekwencje pandemii będą mniej dotkliwe.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta