Polskie stacje pokazały w kwietniu 2,8 mln spotów. Liderami Polsat i Aflofarm

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2018 roku były o 10 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,81 mln spotów reklamowych, o 9,01 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 17,41 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 16,01 tys. godzin).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-kwiecien-2018-polsat-liderem-hity-seriale-tvp2 ##

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,71 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 9,55 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 403,16 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 12,67 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 11,62 proc. do 368,19 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (129,99 mln zł; wzrost o 8,02 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (115,61 mln zł; + 12,25 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 58,41 mln zł i spadkiem o 19,72 proc. - największym w top 20.

11. miejsce zajął kanał TVP ABC, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 64,75 proc. do 37,81 mln zł.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 109,52 mln zł - w kwietniu 2018 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 15,02 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (59,61 mln zł; do góry o 11,71 proc.) i Lidl (54,99 mln zł; + 24,58 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?