2,6 mln spotów reklamowych w polskich stacjach telewizyjnych w lutym

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2018 roku były o 7 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,62 mln spotów reklamowych, o 12,26 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 16,15 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 14,63 tys. godzin) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-w-lutym-tvp1-wyprzedzila-polsat-hity ##

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,92 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7,24 proc.

grafika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 287,90 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 4,55 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 12,65 proc. do 218,17 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (111,97 mln zł; wzrost o 32,69 proc.), która wyprzedziła TVP1 (111,76 mln zł; + 26,85 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 (po awansie z 6. lokaty) z wpływami na poziomie 41,61 mln zł i wzrostem o 4,85 proc.

14. miejsce zajął Nickelodeon, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 114,75 proc. do 28,25 mln zł.

Z kolei najwięcej straciła Stopklatka TV, której wpływy zmniejszyły się o 37,81 proc. do 28,25 mln zł (stacja ta w zestawieniu była 11.).

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 122,09 mln zł - w lutym 2018 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 29,42 proc. Kolejne miejsca zajęły: Pharmacia (63,82 mln zł; w dół o 5,28 proc.) i Natur Produkt Pharma (54,61 mln zł; + 150,75 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady