Ryuichi Sakamoto zapowiada album "async"

Wielka postać japońskiej sceny alternatywnej oraz światowej sławy twórca muzyki filmowej, Ryuichi Sakamoto, zapowiedział premierę nowej płyty. Ukaże się pod koniec kwietnia.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Album laureata Grammy, Oscara i Złotego Globu otrzymał tytuł "async". Jest to pierwsze solowe dzieło Sakamoto od blisko pięciu lat. Jest to również pierwsze artystyczne przedsięwzięcie artystyczne Japończyka od 2014 roku, kiedy zdiagnozowano u niego raka gardła, następstwem czego było długotrwałe leczenie.

Kompozycje na płytę, w sumie 15, Ryuichi Sakamoto nagrał głównie w Nowym Jorku. Inspiracją były przedmioty użytku codziennego, rzeźby. Twórca wykorzystał też odgłosy natury, które nagrał w różnych miejscach na świecie. Część kompozycji została nagrana razem z orkiestrą.

Wydawcą "async" będzie Milan Records. Datę premiery wyznaczono na 28 kwietnia.

grafika

Tracklista:

01. Andata02. Disintegration03. Solari04. ZURE05. Walker06. Stakra07. Ubi08. Fullmoon09. Async10. Tri11. Life, Life12. Honj13. Ff14. Garden15. Water State 2

Ryuichi Sakamoto ma dziś 65 lat. Karierę rozpoczął w roku 1975. Specjalizuje się alternatywnej muzyce elektronicznej. Pierwsze sukcesy odnosił z japońskim zespołem Yellow Magic Orchestra. Sakamoto jest muzykiem (pianistą), kompozytorem, producentem, pisarzem, aktorem, tancerzem, aktywistą społecznym. Swój czas dzieli między Tokio i Nowy Jork.

Japoński artysta jest autorem cenionych ścieżek dźwiękowych do filmów, choćby "Ostatniego cesarza" (Oscar, Złoty Glob), "Pod osłoną nieba" (Złoty Glob), "Mały Budda", "Zjawa" (nominacja do Oscara).

mk
Autor artykułu:
mk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały