Dostałeś SMS-a z informacją o kolejnym szczepieniu? Uważaj na oszustów, atakują przede wszystkim klientów sieci Play

W ostatnich dniach klienci sieci komórkowej Play dostają SMS-y z informacjami o szczepieniu przeciwko COVID-19. W rzeczywistości jest to kampania phishingowa, która ma na celu zainfekowanie ich smartfonów.

ram
ram
Udostępnij artykuł:

"Została wyznaczona data kolejnego szczepienia. Więcej informacji w aplikacji" - takiej treści wiadomości są wysyłane na numery klientów sieci Play, choć nie ma pewności, czy klienci innych operatorów nie otrzymują podobnie brzmiących SMS-ów. W wiadomości jest jeszcze dołączony link. I lepiej w niego nie klikać. Kto jednak to zrobi, zostanie przekierowany na stronę imitującą sklep Google Play lub inną stronę oferującą pobranie aplikacji (np. mObywatel). Zainstalowanie programu, który de facto jest malwarem, czyli szkodliwym oprogramowaniem, pozwala cyberprzestępcom przejąć całkowitą kontrolę nad smartfonem. Oszuści wzięli w tym przypadku na cel smartfony z systemem operacyjnym Android.

- Tego typu akcje mają najczęściej na celu wyłudzenie danych. Dlatego nie należy klikać na linki, jeśli nie wiemy skąd pochodzą - radzi Dariusz Woźniak z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce. - Warto też przyjrzeć się po uruchomieniu aplikacji, jakich uprawnień ona żąda. Jeśli aplikacja wspierająca zarządzanie finansami chce uzyskać dostęp do biblioteki zdjęć, staje się to bardzo podejrzane. Poza tym należy cyklicznie przeglądać i usuwać te nieużywane. Dobrą praktyką jest również używanie oprogramowania antywirusowego.

Jak dodaje Dariusz Woźniak, cyberprzestępcy cały czas modyfikują swoje metody działania i nie przepuszczą żadnej okazji, aby oszukać użytkowników smartfonów: - Napastnikom sprzyja ogólna sytuacja, telefony są wykorzystywane już nie tylko do komunikacji i zabawy, ale również realizacji płatności. Poza tym ludzie instalują na urządzenia coraz więcej aplikacji, nad którymi przestają panować.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Jacek Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Jacek Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS