Snap przejmuje startup Fit Analytics. Chce więcej przychodów z segmentu e-commerce

Firma Snap, właściciel aplikacji Snapchat przejęła niemiecki startup Fit Analytics oferujący rozwiązania ułatwiające zakupy właściwego rozmiaru odzieży i obuwia przez klientów sklepów internetowych. Kwota transakcji jest nieznana, dzięki niej Snap chce zwiększyć swoją ofertę dla partnerów pochodzących z segmentu e-commerce.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Spółka Snap jest znana na rynku głównie jako właściciel społecznościowej aplikacji Snapchat. W całym 2020 r. firma zwiększyła swoje przychody o 46 proc. do poziomu ponad 2,5 mld dol., jednak Snap wciąż nie jest rentowny - w ub.r. strata netto zanotowana przez spółkę zamknęła się kwotą przekraczającą 944,8 mln dol.

Fit Analytics w portfolio Snapa

Podstawowe wpływy Snapa pochodzą wciąż z reklam, firma wprowadza na tym polu nowe rozwiązania. Przykładem może być udostępnienie jesienią 2020 r. opcji o nazwie First Commercial zmieniającą sposób wyświetlania reklam w Snapchacie. Oprócz tego Snap stara się przyciągnąć do siebie firmy także w inny sposób, choćby poprzez wprowadzenie rozwiązania o nazwie Brand Profiles, które pozwala markom na tworzenie w Snapchacie ich własnych profili.

Teraz poinformowano, że Snap przejął niemiecki startup Fit Analytics, który funkcjonuje na rynku od 10 lat. Fit Analytics opracował i oferuje narzędzie o nazwie Fit Finder. Pozwala ono sklepom internetowym udostępniać klientom platformę, dzięki której mogą dobrać do swoich wymagań właściwy rozmiar odzieży czy obuwia.

grafika

Fit Analytics przekonuje, że Fit Finder jest pomocny w prowadzeniu sprzedaży online, bo m.in. pozwala w znaczący sposób zmniejszyć liczbę dokonywanych przez klientów zwrotów zakupionych towarów z powodu ich niewłaściwego rozmiaru czy dopasowania do konkretnej sylwetki.

Fit Analytics podaje, że obecnie z jego usług korzysta ponad 17 tys. marek z 80 krajów, wśród nich są m.in. North Face, Asos, Calvin Klein, Patagonia czy Puma. Co miesiąc Fit Finder dostarcza użytkownikom na całym świecie z górą miliard rekomendacji podczas dokonywania zakupów.

Kwoty, za jaką Snap przejął niemiecki startup nie podano. Według zapowiedzi ponad stu pracowników Fit Analytics będzie ściśle współpracować z inżynierami Snapchata, jednak firma pozostanie w Berlinie jak niezależny podmiot.

Przejmując Fit Analytics Snap zamierza poszerzyć swoją ofertę dla marek reklamujących swoje produkty za pośrednictwem Snapchata, jednak Fit Finder będzie także sprzedawany firmom zewnętrznym jako produkt niezależny od platformy społecznościowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany w "Mam talent!". Do show TVN wraca dawny juror

Zmiany w "Mam talent!". Do show TVN wraca dawny juror

Zwrot ws. Olgi Malinkiewicz. Prezes Columbus reaguje po występie u Stanowskiego

Zwrot ws. Olgi Malinkiewicz. Prezes Columbus reaguje po występie u Stanowskiego

Władze właściciela TVN wolą Netfliksa. Wbijają szpile Paramountowi

Władze właściciela TVN wolą Netfliksa. Wbijają szpile Paramountowi

Holding Zygmunta Solorza bierze mega kredyt. Na 17 lat

Holding Zygmunta Solorza bierze mega kredyt. Na 17 lat

Minister kultury dostała pytanie o to, kto wykreślił zakaz prasy samorządowej. "Nie było zgody politycznej"

Minister kultury dostała pytanie o to, kto wykreślił zakaz prasy samorządowej. "Nie było zgody politycznej"

Krystyna Pawłowicz do posłuchania. Jako felietonistka w Radiu Wnet

Krystyna Pawłowicz do posłuchania. Jako felietonistka w Radiu Wnet