Spada czytelnictwo tygodników, liderem “Tele Tydzień”

“Tele Tydzień” był liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale on - tak jak większość tygodników - zanotował jednak spadek sprzedaży. Wśród dwutygodników najchętniej zaś czytana jest “Przyjaciółka” - raport Wirtualnemedia.pl.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

W okresie od kwietnia do września br. po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało aż 31,86 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,63 pkt. proc. - wynika z badania PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 18,32 proc. respondentów (spadek o 0,43 pkt. proc.). Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem 14,06 proc. Rok wcześniej po tytuł sięgało 14,69 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,62 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,15 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,95 proc. czytelników, mniej o 0,26 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował wzrost z 5,65 proc. do 7,15 proc. Dało mu to awans na miejsce 8. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł z 7,37 proc. do 6,93 proc.

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od kwietnia do września br., czyli poradnikową “Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 16,57 proc. respondentów, czyli o 0,65 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” znalazła się na miejscu drugim i zanotowała wzrost czytelnictwa z 15,29 proc. do 15,86 proc. Trzecią pozycję zajęła “Tina” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 14,63 proc. (spadek o 1,17 proc.).

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo wzrosło o 0,41 pkt. proc. do 11,03 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest od połowy kwietnia br. zajęła miejsce szóste, a czytało ją 8,47 proc. respondentów. Była druga wśród pism people. 

 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2010 roku na losowej próbie 24 288 przypadków i w okresie od kwietnia do września 2011 roku na losowej próbie 24 478 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady