Spotify z 75 mln użytkowników jest warte ponad 8,5 mld dolarów

Serwis Spotify ogłosił, że liczba jego użytkowników osiągnęła 75 milionów, a płacących subskrybentów - 20 milionów. Platforma pozyskała też 526 mln dolarów z ostatniej rundy dofinansowania i obecnie jej wartość jest szacowana na 8,53 mld dolarów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Spotify podkreśla, że pierwszych 10 mln użytkowników abonamentowych i 40 mln użytkowników w ogóle zgromadził w ciągu 5,5 pierwszych lat swojego funkcjonowania. Natomiast na osiągnięcie liczby 75 milionów użytkowników, z których 20 mln płaci subskrypcję Spotify czekał nieco ponad 12 miesięcy - od maja ub.r.

Szefowie Spotify zaznaczają, że wzrost liczby użytkowników i wpływów z abonamentu oznacza zarobki nie tylko dla firmy, ale także dla artystów słuchanych za pośrednictwem serwisu. Według podanych w komunikacie liczb w ciągu trzech miesięcy br. platforma wypłaciła wykonawcom i twórcom piosenek ponad 300 mln dol. Natomiast od początku istnienia Spotify artyści otrzymali z górą 3 mld dolarów.

grafika

Przekroczenie bariery 20 mln płatnych użytkowników Spotify zbiegło się z zakończeniem przez serwis kolejnej rundy dofinansowania. Firmie udało się zebrać od inwestorów kwotę 526 mln dol. W związku z tym wartość platformy wzrosła do 8,53 mld dol.

Ostatnio Spotify zaproponowało użytkownikom nowe funkcjonalności w serwisie w postaci filmów wideo, słuchowisk radiowych oraz aplikacji przeznaczonej dla osób uprawiających sport (więcej na ten temat).

Choć serwis jest obecnie liderem na rynku muzycznych platform streamingowych, to musi przygotować się na silniejszą niż dotąd konkurencję. Kilka dni temu bowiem do grona graczy oferujących muzykę w internecie dołączył koncern Apple zapowiadając na 30 czerwca br. pojawienie się serwisu Apple Music (zobacz szczegóły).

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day