ROZWIŃ

94 firmy wspierają standard HDR10+. Dołączają VIZIO i GooglePlay

Spółka HDR10+ Technologies zajmująca się wspieraniem technologii HDR10+ poinformowała, że liczba podmiotów, które przyjęły ten standard wzrosła do 94. Wśród nowych partnerów znalazły się firmy VIZIO i GooglePlay, które zagwarantowały obsługę standardu HDR10+ w ramach oferowanych przez siebie urządzeń i usług. Organizacja ogłosiła również zmiany w zakresie programu certyfikacji HDR10+, w tym aktualizacje specyfikacji obejmujące DisplayPort i AV1.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy
94 firmy wspierają standard HDR10+. Dołączają VIZIO i GooglePlay

HDR10+ Technologies to firma stworzona w połowie 2017 r. przez 20th Century Fox LLC, Panasonic i Samsung Electronics. Zapewnia ona licencję swojej specyfikacji HDR10+ dostawcom źródłowym, producentom wyświetlaczy, sprzedawcom SoC, firmom specjalizującym się w zakresie treści oraz sprzedawcom narzędzi.

Standard HDR10+ to udoskonalona wersja HDR10. Dzięki wykorzystaniu dynamicznych metadanych technologia maksymalizuje poziom czerni i szczytową jasność dla każdej sceny. W efekcie obraz lepiej oddaje kreatywną intencję twórców treści. Program certyfikacji HDR10+ Technologies, którego zwieńczeniem jest przyznanie logo ma być dla widzów wskazówką, która pozwala wybrać urządzenia, treści i usługi zapewniające wrażenia wizualne w wysokiej jakości.

94 firmy wspierają standard HDR10+

Teraz poinformowano, że liczba podmiotów które dołączyły do programu certyfikacji HDR10+ wzrosła do 94 firm. Wśród nowych partnerów są m.in. VIZIO i GooglePlay Movies & TV.  Poprzez dodanie obsługi technologii HDR10+ do telewizorów UHD z oferty firmy VIZIO zasięg tego standardu ma znacząco się rozszerzyć.

- VIZIO bardzo poważnie traktuje swoje zobowiązanie dostarczenia użytkownikom najlepszych wrażeń z rozrywki niezależnie od formatu - zaznacza w komunikacie Bill Baxter, dyrektor ds. technologii w VIZIO. – Dodanie HDR10+ do standardów HDR, które już obsługujemy, oznacza, że podczas odtwarzania treści HDR na telewizorach VIZIO SmartCast nasi użytkownicy będą mogli cieszyć się optymalnymi doświadczeniami wizualnymi.

GooglePlay Movies & TV jako dystrybutor treści UHD OTT wprowadzi obsługę HDR10+ dla produkcji UHD w swojej ofercie. Użytkownicy będą mogli korzystać z wysokiej jakości UHD w przypadku treści proponowanych przez duże studia filmowe.

Rośnie też oferta HDR10+ UHD Blu-ray – teraz w jakości HDR10+ dostępne są tytuły takie jak „X-Men: Mroczna Phoenix” od 20th Century Fox, „Szybcy i Wściekli: Hobbs i Shaw” od Universal czy „To: Rozdział 2” od Warner Bros. Mastering treści HDR10+ obsługują obecnie duże studia postprodukcyjne, takie jak Deluxe, Giant Interactive czy Pixelogic.

Także OnePlus, Oppo, Realme i Xiaomi ogłosiły, że będą wspierać HDR10+ w swoich urządzeniach mobilnych. Użytkownicy mogą teraz oglądać ulubione programy i filmy w tej jakości, a także sami nagrywać treści, by następnie udostępniać je w serwisie YouTube. Widzowie mogą też cieszyć się wideo HDR10+ na wielu kompatybilnych urządzeniach mobilnych i telewizorach.

Obsługę HDR10+ oferują również amplitunery, dzięki czemu użytkownicy korzystający z systemów kina domowego takich marek jak Onkyo i Pioneer mogą liczyć na lepsze wrażenia audiowizualne.

Jak działa HDR10+

Program certyfikacji HDR10+ rozszerzono tak, by obejmował jeszcze więcej technologii nowej generacji. Teraz HDR10+ oferuje certyfikację wyświetlaczy 8K, co otwiera tej technologii drogę do wyższej rozdzielczości, także za pośrednictwem szerokopasmowego HDMI 2.1. Ponadto specyfikacja HDR10+ obejmuje teraz również łączność DisplayPort. Dodatkowo Alliance for Open Media opublikowało notę implementacyjną dotyczącą obsługi HDR10+ w ramach standardu kodowania AV1.

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Polanex klientem BeDigital

Polanex klientem BeDigital

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry
Materiał reklamowy

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów