Starcom i MediaCom na czele domów mediowych w Polsce, GroupM przed Publicis Media wśród koncernów (TOP20 wg RECMA)

Domy mediowe Starcom (Publicis Media) i MediaCom (GroupM/WPP) zostały uznane za „dominujące” w Polsce w raporcie organizacji RECMA, a Value Media, Wavemaker, Havas Media i Zenith otrzymały profil „wysoki”. Wśród koncernów liderem jest GropuM przed Publicis Media.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W opublikowanym właśnie przez RECMA raporcie dotyczącym polskiego rynku oceniana jest konkurencyjność agencji mediowych na podstawie 18 wskaźników w czterech kategoriach: „compitches” (konkurencyjność w przetargach, oceny z każdego z nich w ostatnich 3 latach), „momentum” (tempo wzrostu aktywności, udział w przetargach, nagrody, zmiany w top managemencie i na kierowniczych stanowiskach, itp.), „resources” (dywersyfikacja usług, odsetek aktywności non-trade itp.), „client profile” (liczba dużych klientów, stabilność relacji, stała obsługa itp.).

Na podstawie analizy tych wskaźników każdy dom mediowy zostaje sklasyfikowany pod względem profilu jako: „dominant” (dominujący), „high profile” (wysoki), „good profile” (dobry), „average profile” (średni), „emerging” (wyłaniający się). Raport ten pokazuje „ewolucję” ogólnych wyników i klasyfikacji agencji w ciągu ostatnich trzech lat.

Według najnowszego raportu „Qualitative Evaluation 2020” dominującymi agencjami mediowymi w Polsce są Starcom (uzyskał 21 pkt) i  MediaCom (20 pkt).

Za domy mediowe z „wysokim profilem” uznano Value Media (GroupOne), Wavemaker (GroupM), Havas Media i Zenith (Publicis Media).

Notę „bardzo dobrą” otrzymał natomiast dom mediowy OMD, a ocenę „dobrą” - Mindshare (GroupM), Spark Foundry (Publicis Media), Carat (Dentsu Aegis Network Polska), Initiative (IPG Mediabrands), UM (IPG), Vizeum (DAN) i Arena Media (Havas Media Group).

Jako „przeciętne” sklasyfikowano ztery domy mediowe: , Media Data Mind, Media Direction OMD i PHD Media Direction.W kategorii „rosnące” znalazła się agencja dentsu X (DAN).

grafika

W kategorii „vitality” najwyższe liczby punktów (10) zebrały Havas Media i Value Media (włączając Mediaplus). Po 9 punktów przydzielono agencjom Starcom i Zenith. Kolejną pozycję w tym zestawieniu zajął MediaCom z liczbą 7 pkt.GroupM na czele grup mediowych

W rankingu grup mediowych prym wiedzie GroupM (MediaCom, Mindshare, Wavemaker) z liczbą 47 pkt.Druga Publicis Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry) ma 46 pkt., a trzecia w zestawieniu grupa Havas Media Group (Havas Media i Arena Media) zdobyła 21 pkt.

grafika

- Jesteśmy bardzo dumni z tak wysokiej pozycji, zajmujemy 1. miejsce w kategorii Vitality, gdzie ocenianych jest aż 10 kryteriów (w lutowym nie był uwzględniony jedynie udział rynkowy). Ten wskaźnik Vitality najlepiej obrazuje  dynamizm i rozwój na przestrzeni ostatnich lat każdej z agencji, udział w przetargach i sukcesy w zdobywaniu nowych klientów – partnerów biznesowych, wyróżnienia i nagrody w konkursach oraz stabilność zespołu oraz kadry zarządzającej, która wyznacza kierunki. W lutowym raporcie Havas Media znalazł  się na 1 miejscu, a jako Havas Media Group znaleźliśmy się wśród trzech graczy z największym wzrostem, blisko profilu dominant - komentuje Renata Wasiak-Sosnowska, COO Havas Media Group.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych