Starcom i Microsoft identyfikują osoby unikające reklam

Grupa Starcom MediaVest wspólnie z firmą Microsoft DigitalAdvertising Solutions sponsoruje badanie dotyczące możliwościdotarcia do grupy osób unikających reklam.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy

Projekt badawczy, zaprezentowany podczas Festiwalu Reklamowego wCannes, ma na celu zidentyfikowanie konsumentów świadomiestroniących od komunikacji marketingowej i stworzenie narzędzi,które pomogą marketerom dotrzeć do tych osób z przekazem - podano wkomunikacie.

- Ku naszemu ogromnemu zaskoczeniu okazało się, że jedna trzeciaosób w wieku 17-35 lat deklaruje, że nigdy nie zwraca uwagi nareklamę - powiedziała Kate Sirkin, wiceprezes wykonawczy i globalnydyrektor ds. badania mediów Starcom MediaVest. - Mamy nadzieję, żedzięki temu badaniu będziemy mogli lepiej dopasowywać komunikację iefektywniej docierać do tych grup osób, które historycznie omijałareklama i wydawały się zbyt trudne do uchwycenia.

W targacie 17-35 lat udało się wyróżnić dwa różne typy osóbunikających komunikacji reklamowej. Pierwszy z nich to Ad Averse adrugi Ad Ambivalent. Ad Ambivalent to pasywni konsumenci, którzypodchodzą do reklam z ograniczoną uwagą. Wolą raczej by komunikacjaich omijała. Ad Averse to osoby nastawione bardziej radykalnie,kierujące się skrajnymi emocjami także w odbiorze komunikacjimarketingowej.

- Cieszymy się z udziału w tym projekcie, ponieważ dziękipłynącym z niego wnioskom będziemy mogli pomagać reklamodawcom iagencjom, tak prowadzić marki, aby przestały dla tej grupykonsumentów być utrapieniem, a zaczęły być mile widziane, a wręczpożądane - powiedział Stephen Kim, globalny dyrektor ds. badań wMicrosoft - Mamy mocne przekonanie, że reklama może byćspersonalizowana i relewantna, a dzięki naszemu doświadczeniu iwiedzy ze świata Internetu możemy wskazać wydawcom, marketerom iagencjom sposoby na to jak w wymowny sposób dotrzeć dokonsumentów.

Z badania wynika między innymi, że reklamodawcy powinni miećświadomość, iż ingerencja w prywatność konsumenta z grupy AdAvoiders na pewno zostanie odrzucona, jeśli marka w zamian za uwagęodbiorców nie będzie oferowała czegoś wartościowego np. kontenturozrywkowego.

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność
Materiał reklamowy

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"