ROZWIŃ

Strategy Analytics: 22 proc. rynku tabletów dla Androida

W IV kwartale 2010 roku na całym świecie sprzedano prawie 10 milionów tabletów. Apple utrzymało pozycję lidera, a znaczący wzrost zanotował Android, zdobywając blisko 22 proc. rynku.

km
km
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy

Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że sprzedaż tabletów wzrosła w IV kwartale o 120 proc. w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami, z 4,4 do 9,7 miliona urządzeń.

Apple ze swoim iPadem miało w IV kwartale aż 75 proc. udziału w rynku, ale to jednocześnie sporo mniej niż 95 proc. w III kwartale. Do tego spadku w głównej mierze przyczynił się Android - rynkowy udział stworzonej przez Google platformy zwiększył się z nieco ponad 2 do blisko 22 proc., a sprzedaż opartych na niej urządzeń wzrosła o 2000 proc. Główna w tym zasługa tabletu Samsung Galaxy Tab.

Strategy Analytics spodziewa się, że w pierwszej połowie 2011 roku Android będzie powiększał swój udział w globalnym rynku tabletów, a to dzięki wielu modelom urządzeń pracujących pod kontrolą systemu jakie mają wkrótce trafić do sklepów (np. Motorola Xoom).

Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - IV kw. 2010 r.

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Polanex klientem BeDigital

Polanex klientem BeDigital

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry
Materiał reklamowy

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów