Sukces wyszukiwarki NetSprint

NetSprint.pl siódmą najdynamiczniej rozwijającą się młodą firmą branży IT w Europie Środkowej

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Spółka NetSprint.pl zajęła siódme miejsce w kategorii Rising Stars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. Ranking przygotowała międzynarodowa firma doradcza Deloitte.

Ranking Fast 50 ocenia najdynamiczniej rozwijające się firmy Europy Środkowej. W tym roku do konkursu zaproszono ponad 2500 firm z siedmiu krajów. Głównym kryterium oceny była dynamika wzrostu przychodów.

Czasy naiwnych wskaźników ery dot.com odeszły w przeszłość. Jesteśmy teraz w epoce realnego pomiaru rozwoju marketingu i sprzedaży. Firmy technologiczne wiedzą, że żaden inwestor nie zainteresuje się nimi wyłącznie ze względu na charakter prowadzonej działalności - konieczne jest generowanie zysków - podkreśla Jiri Polak, koordynator rankingu Fast 50 na region Europy Środkowej.

Spółka NetSprint.pl startowała w rankingu po raz pierwszy i od razu znalazła się na siódmym miejscu najszybciej rozwijających się firm IT w kategorii Rising Stars - w badanym okresie 2001-2003 przychody NetSprint.pl wzrosły o 270%.

Wyróżnienie to jest dla nas dowodem na słuszność naszej długofalowej strategii zakładającej oferowanie rozwiązań wyszukiwawczych maksymalnie dostosowanych do potrzeb rynków lokalnych - mówi Artur Banach, prezes NetSprint.pl. - Z drugiej strony, obecność w tak elitarnym gronie zobowiązuje nas do dalszego intensywnego rozwoju i zapewnienia coraz lepszej jakości naszych produktów i usług. Nasze plany biznesowe na rok 2005 pozwalają nam wierzyć, że pozycja NetSprinta w tej części Europy będzie coraz silniejsza i w przyszłorocznej edycji rankingu osiągniemy jeszcze lepsze wyniki.

Plany spółki NetSprint.pl obejmują m.in. dalsze udoskonalenie obecnych algorytmów wyszukiwania, wzbogacenie oferty reklamowej o nowe formy reklamy kontekstowej, wprowadzenie nowych produktów wyszukiwawczych oraz rozszerzenie działalności o kolejne rynki zagraniczne.

Przy okazji badania analitycy Deloitte przeprowadzili wśród uczestniczących firm ankietę dotyczącą wyzwań przed nimi stojących. Głównym wyzwaniem pozostaje opracowanie skutecznej strategii promocji i sprzedaży - zagadnienie to zostało wskazane na pierwszej pozycji przez ponad połowę ankietowanych firm. Na drugim miejscu znalazły się zmiany technologiczne i rynkowe, wybrane przez 29% ankietowanych. Nieco mniej istotne okazały się zagadnienia kadrowe oraz organizacyjne - wskazało je odpowiednio 13% i 7% ankietowanych.

Ankieta wykazała również, że większość ankietowanych firm działa w sektorze informatycznym. Ponad połowa z nich (56%) oferuje oprogramowanie, a 27% pracuje bezpośrednio na aplikacjach internetowych. Firmy komunikacyjne i sieciowe stanowiły 11% uczestników ankiety, a firmy komputerowe, z sektora nauk medycznych i części elektronicznych to zaledwie 2%.

W regionie działa wiele firm, które zajmują się przede wszystkim oprogramowaniem i aplikacjami internetowymi - powiedział Jiri Polak z Deloitte. - Widać z tego, że posiadamy dużą grupę utalentowanych przedsiębiorców, którzy potrafia sięgnąć po istniejące technologie i wykorzystać je na rynku.

Biorąc pod uwagę liczbę zakwalifikowanych uczestników, zwyciężyła Polska - z naszego kraju pochodziło 31 firm (31%), tuż za nami uplasowały się Czechy (29%), nieco dalej Słowacja (22%), Węgry oraz Litwa ( obydwa kraje po 9%).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?