„Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” liderami w 2014 roku

W zeszłym roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród magazynów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” liderami w 2014 roku

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w 2014 roku wyniosła 106 345 egz. W porównaniu do 2013 roku była ona niższa o 6,32 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 16 proc. i wyniósł 72 362 egz.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu tytułów popularnonaukowych, wynoszący 22,18 proc., do poziomu 10 195 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem w zeszłym roku wyniosła 30 857 egz.Na drugim miejscu pozostał magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w ub.r. wyniosła 27 057 egz., po spadku o 16,60 proc.

Z kolei z pierwszej na trzecią pozycję spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w 2014 roku wyniósł 25 797 egz., po spadku o 25,91 proc.

W grudniu 2014 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszyła się o 15,26 proc. do 93 948 egz. Był to największy spadek w zestawieniu. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 57 358 egz., po spadku o 14 proc.

Wśród pism historycznych pozycję lidera zajął magazyn „Newsweek Historia” z 25 433 sprzedanych egz., po spadku o 20,09 proc. Drugie miejsce należało do miesięcznika „W Sieci Historii” (23 706 egz.), a z drugiego na trzecie spadł magazyn - „Focus Historia” (19 916 egz.; w dół o 22,16 proc., największy spadek w rankingu). 

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej