„Świat Wiedzy” liderem miesięczników popularnonaukowych. „W Sieci Historii” na czele historycznych po trzech kwartałach

W trzech pierwszych kwartałach 2016 r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w trzech pierwszych kwartałach 2016 roku wyniosła 103 467 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 4,55 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 5,40 proc. do 58 726 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 23 151 egz., po spadku o 9,13 proc.

Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 20 720 egz. (obniżyła się ona o 11,78 proc.).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w pierwszych trzech kwartałach ub.r. wyniósł 17 952 egz., po spadku o 17,90 proc. - największym w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

We wrześniu 2016 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do września 2015 roku zmniejszyła się o 10,01 proc. do 109 759 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 73 783 egz., po wzroście o 18,37 proc. - jedynym wśród pism popularnonaukowych i historycznych.

Wśród tytułów historycznych z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował miesięcznik „W Sieci Historii” z 22 861 sprzedanych egz. Tytuł ten zanotował jednak stratę, wynoszącą 7,31 proc.

Na drugie miejsce spadł magazyn „Newsweek Historia” (21 853 egz.; w dół o 17,77 proc. - najbardziej wśród pism popularnonaukowych i historycznych).

Trzeci był tytuł „Focus Historia” (18 342 egz.; - 10,37 proc.).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję