Dla porównania, świętując nadejście roku 2006, w Sylwestra 2005 oglądaliśmy telewizję pół godziny krócej, bo „jedynie” 5 godzin i 26 minut - wynika z danych AGB Nielsen Media Research.
W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych programów w sylwestrową noc, czołowe pozycje zajmują programy „znane i lubiane” przez telewidzów od lat, czyli teleturniej „Jaka to melodia” (7 778 tys. widzów, udział 51,7%), Teleexpress (7 706 tys. widzów, udział 51,4%) oraz kolejny odcinek serialu „Na dobre i na złe” (6 657 tys. widzów, udział 44,9%). Na dalszych miejscach znalazły się specjalne programy umilające telewidzom oczekiwanie na przyjście Nowego Roku: „Sylwester z gwiazdami w Krakowie” nadany przez Polsat jest w naszym zestawieniu Top 10 programów sylwestrowych na siódmym miejscu (4 525 tys. widzów, udział 32,0%), zaś nadany w Dwójce „Sylwester pod dobrą gwiazdą” na miejscu dziewiątym (4 369 tys. widzów, udział 29,7%).

Wśród wszystkich widzów oglądających telewizję ostatniego dnia roku 2006, najwięcej z nich przyciągnęła TVP 2, uzyskując udział w rynku 29,0%. W porównaniu z poprzednim Sylwestrem nastąpił spadek o 2,7 punktu procentowego. Publiczna Jedynka osiągnęła nieco niższy pułap - 24,1%, tracąc 0,9 punktu procentowego w porównaniu do roku poprzedniego. Polsat prześcignął w walce o widza TVN – gromadząc 18,2% widzów (znacznie zyskując w porównaniu do Sylwestra 2005, bo aż 6,2 punktu procentowego). Udział TVN wyniósł 9,3% i jest to spadek o 2,6 punktu procentowego.TOP 10 najchętniej oglądanych programów w Sylwestra (Dane od godziny 02:00 31 grudnia 2006 do godziny 01:59 1 stycznia 2007) OpisStacjaDataAMRAMR %SHR JAKA TO MELODIA ? TVP131-12-20067 778 49921,6%51,7%TELEEXPRESSTVP131-12-20067 706 15921,4%51,4%NA DOBRE I NA ZLE TVP231-12-20066 657 48718,5%44,9%FAMILIADATVP231-12-20065 408 53215,0%42,1%ZLOTOPOLSCY TVP231-12-20064 631 69612,9%35,4%PRETTY WOMAN /KOM.USA/TVP231-12-20064 604 20312,8%30,6%SYLWESTER Z GWIAZDAMI W KRAKOWIE Polsat31-12-20064 525 70512,6%32,0%FACECI DO WZIECIATVP131-12-20064 492 56712,5%29,5%SYLWESTER POD DOBRA GWIAZDATVP231-12-20064 369 93612,2%29,7%DUZE DZIECI TVP231-12-20064 334 22112,1%32,8%

W pierwszy dzień 2007 roku (od godziny 02:00 1 stycznia 2007) oglądaliśmy telewizję prawie tak samo długo, jak w ostatni dzień starego roku – 6 godzin i 5 minut. Tego dnia największy udział w rynku miała TVP1 - 25,8%, a potem kolejno: TVP2 – 20,3%, Polsat – 17,6%, TVN – 15,1%. Największymi hitami tego dnia były seriale, w pierwszej piątce mamy ich aż trzy: „M jak miłość” (9 191 tys. widzów, udział 49,5%), Klan (6 317 tys. widzów, udział 39,7%) oraz „Plebania” (5 446 tys. widzów, udział 32,1%). Dużą popularnością cieszyły się programy informacyjne: Teleexpress (7 140 tys. widzów, udział 45,0%) oraz Fakty (5 261 tys. widzów, udział 30,3%), którym udało się wyprzedzić Wiadomości (5 083 tys. widzów, udział 28,9%). Tradycyjnie na widzów może liczyć Adam Małysz. Konkurs Czterech Skoczni w Ga-Pa oglądało 5 380 tys. (udział w rynku 36,9%). Najlepiej oglądanym filmem fabularnym był nadawany przez Polsat „Dirty dancing” (4 202 tys. widzów, udział 28,4%).

TOP 10 najchętniej oglądanych programów 1 stycznia 2007(Dane od godziny 02:00 1 stycznia 2007 do godziny 01:59 2 stycznia 2007) OpisStacjaDataAMRAMR %SHR %M JAK MILOSCTVP201-01-20079 191 13925,6%49,5%TELEEXPRESSTVP101-01-20077 139 86919,8%45,0%KLAN TVP101-01-20076 317 31717,6%39,7%JAKA TO MELODIA ? TVP101-01-20076 009 87316,7%36,6%PLEBANIA TVP101-01-20075 446 47515,1%32,1%PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICHTVP101-01-20075 380 65115,0%36,9%FAKTYTVN01-01-20075 261 42314,6%30,3%WIADOMOSCITVP101-01-20075 083 76514,1%28,9%PANI PAJAKOWA I JEJ PRZYJACIELE TVP101-01-20074 318 77712,0%24,8%DIRTY DANCING Polsat01-01-20074 202 74711,7%28,4%
Źródło: AGB Nielsen Media Research (dane od godziny 02:00 31 grudnia 2006 do godziny 01:59 1 stycznia 2007).












