Sylwester i Nowy Rok przed telewizorem

Mijający rok 2006 pożegnaliśmy w Sylwestra, spędzając przed telewizorem tego dnia 6 godzin i 7 minut.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Dla porównania, świętując nadejście roku 2006, w Sylwestra 2005 oglądaliśmy telewizję pół godziny krócej, bo „jedynie” 5 godzin i 26 minut - wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych programów w sylwestrową noc, czołowe pozycje zajmują programy „znane i lubiane” przez telewidzów od lat, czyli teleturniej „Jaka to melodia” (7 778 tys. widzów, udział 51,7%), Teleexpress (7 706 tys. widzów, udział 51,4%) oraz kolejny odcinek serialu „Na dobre i na złe” (6 657 tys. widzów, udział 44,9%). Na dalszych miejscach znalazły się specjalne programy umilające telewidzom oczekiwanie na przyjście Nowego Roku: „Sylwester z gwiazdami w Krakowie” nadany przez Polsat jest w naszym zestawieniu Top 10 programów sylwestrowych na siódmym miejscu (4 525 tys. widzów, udział 32,0%), zaś nadany w Dwójce „Sylwester pod dobrą gwiazdą” na miejscu dziewiątym (4 369 tys. widzów, udział 29,7%).

Wśród wszystkich widzów oglądających telewizję ostatniego dnia roku 2006, najwięcej z nich przyciągnęła TVP 2, uzyskując udział w rynku 29,0%. W porównaniu z poprzednim Sylwestrem nastąpił spadek o 2,7 punktu procentowego. Publiczna Jedynka osiągnęła nieco niższy pułap - 24,1%, tracąc 0,9 punktu procentowego w porównaniu do roku poprzedniego. Polsat prześcignął w walce o widza TVN – gromadząc 18,2% widzów (znacznie zyskując w porównaniu do Sylwestra 2005, bo aż  6,2 punktu procentowego). Udział TVN wyniósł 9,3%  i jest to spadek o 2,6 punktu procentowego.TOP 10 najchętniej oglądanych programów w Sylwestra (Dane od godziny 02:00 31 grudnia 2006 do godziny 01:59 1 stycznia 2007) OpisStacjaDataAMRAMR %SHR JAKA TO MELODIA ? TVP131-12-20067 778 49921,6%51,7%TELEEXPRESSTVP131-12-20067 706 15921,4%51,4%NA DOBRE I NA ZLE TVP231-12-20066 657 48718,5%44,9%FAMILIADATVP231-12-20065 408 53215,0%42,1%ZLOTOPOLSCY TVP231-12-20064 631 69612,9%35,4%PRETTY WOMAN /KOM.USA/TVP231-12-20064 604 20312,8%30,6%SYLWESTER Z GWIAZDAMI W KRAKOWIE Polsat31-12-20064 525 70512,6%32,0%FACECI DO WZIECIATVP131-12-20064 492 56712,5%29,5%SYLWESTER POD DOBRA GWIAZDATVP231-12-20064 369 93612,2%29,7%DUZE DZIECI TVP231-12-20064 334 22112,1%32,8%

W pierwszy dzień 2007 roku (od godziny 02:00 1 stycznia 2007) oglądaliśmy telewizję prawie tak samo długo, jak w ostatni dzień starego roku – 6 godzin i 5 minut. Tego dnia największy udział w rynku miała TVP1 - 25,8%, a potem kolejno: TVP2 – 20,3%, Polsat – 17,6%, TVN – 15,1%. Największymi hitami tego dnia były seriale, w pierwszej piątce mamy ich aż trzy: „M jak miłość” (9 191 tys. widzów, udział 49,5%), Klan (6 317 tys. widzów, udział 39,7%) oraz  „Plebania” (5 446 tys. widzów, udział 32,1%). Dużą popularnością cieszyły się programy informacyjne: Teleexpress (7 140 tys. widzów, udział 45,0%) oraz Fakty (5 261 tys. widzów, udział 30,3%), którym udało się wyprzedzić Wiadomości (5 083 tys. widzów, udział 28,9%). Tradycyjnie na widzów może liczyć Adam Małysz. Konkurs Czterech Skoczni w Ga-Pa oglądało 5 380 tys. (udział w rynku 36,9%). Najlepiej oglądanym filmem fabularnym był nadawany przez Polsat „Dirty dancing” (4 202 tys. widzów, udział 28,4%).

TOP 10 najchętniej oglądanych programów 1 stycznia 2007(Dane od godziny 02:00 1 stycznia 2007 do godziny 01:59 2 stycznia 2007) OpisStacjaDataAMRAMR %SHR %M JAK MILOSCTVP201-01-20079 191 13925,6%49,5%TELEEXPRESSTVP101-01-20077 139 86919,8%45,0%KLAN TVP101-01-20076 317 31717,6%39,7%JAKA TO MELODIA ? TVP101-01-20076 009 87316,7%36,6%PLEBANIA TVP101-01-20075 446 47515,1%32,1%PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICHTVP101-01-20075 380 65115,0%36,9%FAKTYTVN01-01-20075 261 42314,6%30,3%WIADOMOSCITVP101-01-20075 083 76514,1%28,9%PANI PAJAKOWA I JEJ PRZYJACIELE TVP101-01-20074 318 77712,0%24,8%DIRTY DANCING Polsat01-01-20074 202 74711,7%28,4%

Źródło: AGB Nielsen Media Research (dane od godziny 02:00 31 grudnia 2006 do godziny 01:59 1 stycznia 2007).

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Demagog ujawnia nowe informacje o mleku "Smilk". Jest wniosek do Prokuratora Generalnego

Demagog ujawnia nowe informacje o mleku "Smilk". Jest wniosek do Prokuratora Generalnego

Lasy Państwowe tworzą Centrum Komunikacji Społecznej

Lasy Państwowe tworzą Centrum Komunikacji Społecznej

Marcin Myszka, Paulina Soboń i Damian Tkaczuk w kampanii odkurzaczy Philipsa

Marcin Myszka, Paulina Soboń i Damian Tkaczuk w kampanii odkurzaczy Philipsa

Disney znów urósł w streamingu. Ma prawie 200 mln subskrybentów

Disney znów urósł w streamingu. Ma prawie 200 mln subskrybentów

Amerykanie mają swojego mObywatela. Ruszyło Digital ID od Apple

Amerykanie mają swojego mObywatela. Ruszyło Digital ID od Apple

Burger Drwala wraca. Jest nowa wersja kanapki

Burger Drwala wraca. Jest nowa wersja kanapki