T-Mobile w Polsce: ponad 14,5 mln klientów, 1,75 mld zł przychodu w I kw.

Polska Telefonia Cyfrowa (PTC) zanotowała w I kwartale 2012 roku dalszy wzrost liczby klientów usług abonamentowych i przedpłaconych zapoczątkowany po wprowadzeniu marki T-Mobile na polski rynek.

km
km
Udostępnij artykuł:

Na koniec I kwartału T-Mobile miał w Polsce ponad 14,512 miliona klientów. W ciągu roku baza zwiększyła się o 1,337 miliona kart SIM, co oznacza wzrost o 10,1%.

Liczba klientów kontraktowych wzrosła w ujęciu rocznym o 91 tys., do 6,808 miliona, a liczba klientów usług przedpłaconych zwiększyła się o 19,3%, do 7,704 miliona.   

grafika

Przychód PTC wyniósł w I kwartale 1,747 miliardów złotych, co oznacza wzrost o 0,6% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Natomiast marża EBITDA wyniosła 30,8 procenta, co stanowi spadek o 1,9 pkt. proc. 

grafika

W porównaniu do zeszłego roku operator prawie podwoił udział smartfonów wśród sprzedawanych telefonów. Z kolei liczba klientów szerokopasmowego dostępu do internetu wzrosła o 20,5%, do 777 tys.

"Dzięki wprowadzeniu marki T-Mobile, oferowaniu klientom nowych rewolucyjnych usług i rozwiązań, m.in., nielimitowanych rozmów z milionami użytkowników T‑Mobile na świecie, pakietów roamingowych oraz wprowadzeniu praktycznie nielimitowanej ważności konta w usługach przedpłaconych PTC odnotowuje wyraźny trend wzrostowy" - powiedział prezes Miroslav Rakowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"