Tąpnięcie na rynku samochodów w marcu. Skoda i Toyota topowymi markami aut w Polsce

W marcu tego roku zarejestrowano 29 657 nowych samochodów, o ponad 40 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego i blisko 23 proc. mniej niż w lutym - wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, na podstawie wstępnych danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W marcu 2020 r. zarejestrowano 29 657 nowych samochodów. To o 20 461 sztuk mniej niż w marcu 2019 i mniej o 8 851 szt. niż w lutym br. Takich wyników rynek motoryzacyjny nie pamięta od 2012 roku, kiedy w analogicznym miesiącu zarejestrowano 29,5 tys. szt. samochodów osobowych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/koronawirus-epidemia-taksowki-itaxi-zainstaluje-przeslony-oddzielajace-kierowcow-i-pasazerow ##

Załamanie rynku motoryzacyjnego przez koronawirusa

- Na obserwowane wcześniej w br. spowolnienie na rynku samochodów, nałożyły się efekty wybuchu zarazy COVID-19 w Polsce i ogłoszonego przez rząd najpierw stanu zagrożenia epidemicznego (14 marca) i następnie stanu epidemii (20 marca) i związanymi z nimi ograniczeniami dla obywateli, przedsiębiorców i urzędów oraz w konsekwencji zatrzymywanie gospodarki. Sytuacja ta radykalnie wpłynęła na zachowania konsumenckie. Po wprowadzeniu ograniczeń i restrykcji obserwowaliśmy hamowanie dziennych rejestracji. W pierwszej dekadzie ostatniego miesiąca rejestracje wynosiły jeszcze 1729 samochodów osobowych i 234 dostawczych średnio w ciągu jednego dnia roboczego, by obniżyć się w drugiej dekadzie do poziomu odpowiednio 1260 szt. i 171 szt. i w ostatniej do 1067 i 189" - czytamy w raporcie PZPM.

Od początku roku zarejestrowano po raz pierwszy 107 636 samochodów osobowych. To o 32 173 szt. (-23 proc.) mniej niż w analogicznym okresie w 2019 r.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/auto-swiat-ze-specjalnym-numerem-na-25-lecie-przed-nami-nowe-wyzwania ##

Skoda i Toyota topowymi markami aut w Polsce

W marcu 2020r. w ogólnym rankingu, ponownie liderem była Toyota, która zarejestrowała 4 550 szt.; o 9,3 proc. mniej niż rok wcześniej (-467 szt.). Druga ponownie jest Skoda (4 341 szt.; -25,8 proc.). Trzeci jest Volkswagen (2 447 szt. -48 proc.). Czwarte miejsce należało do marki KIA (1 755 szt. +25,6 proc.), która poprawiła aż o 4 pozycje miejsce w rankingu. Pierwszą piątkę zamknęła tym razem Dacia (1 512 szt. -56 proc.).

Kolejną piątkę otwiera BMW (1 402 szt. -25,7 proc.), następnie jest Mercedes-Benz (1 370 szt. -17,9 proc.), Renault (1 347 szt. -44,7 proc.), następny był Hyundai (1 237 szt. -42,4  proc.) Dziesiątkę zamyka VOLVO (1 154 szt. -25,6 proc.),

W segmencie marek popularnych zarejestrowano w marcu łącznie 23,6 tys. nowych samochodów (-43,4 proc. rdr.), co przekłada się na 79,7 proc. udziału w rynku wobec 83,3 proc. rok wcześniej i 81,8 proc. przed miesiącem.

Liczba zarejestrowanych samochodów marek premium wyniosła 6 tys. szt. i była niższa niż rok wcześniej o 28,2 proc. (-2358 szt.) i niższa niż rejestracje w lutym br. o 14,2 proc. (-994 szt.).

W pierwszym kwartale tego roku wszystkich marek premium zarejestrowano 19,2 tys. szt.  - niemal tyle samo co rok wcześniej(-0,6 proc.;-118 szt.) Marki popularne osiągnęły w tym czasie poziom 88,5 tys. nowych rejestracji (-26,6 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych