Telewizja Polska chce zlecić audyt badania oglądalności realizowanego przez Nielsen Audience Measurement

Biuro koordynacji programowej Telewizji Polskiej szuka firmy, która przeprowadzi audyt panelu telemetrycznego Nielsen Audience Measurement. Właśnie poinformowało o zamiarze przeprowadzenia dialogu technicznego w tej sprawie.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Jak podaje TVP w opublikowanym ogłoszeniu, celem dialogu technicznego jest rozpoznanie możliwości sprawdzenia kwestii dotyczących panelu telemetrycznego realizowanego przez Nielsen Audience Measurement.

Sprawdzone mają być m.in. reprezentatywność badania założycielskiego dla populacji Polaków korzystających z telewizji, poprawność procedur oraz rekrutacja do panelu, zgodność jego struktury z badaniem założycielskim. TVP chce też sprawdzić zgodność prowadzonego pomiaru telemetrycznego z faktyczną oglądalnością kanałów telewizyjnych w Polsce. Ponadto wybrana firma będzie kontrolować przestrzeganie standardów realizacji badania i jego jakość.

Telewizja Polska zamierza także zlecić audyt panelu telemetrycznego Nielsen Audience Measurement pod kątem zgodności z powszechnie akceptowanymi międzynarodowymi standardami TAM (Television Audience Measurement).

Firmy zainteresowane udziałem w dialogu ogłoszonym przez TVP mogą składać wnioski o dopuszczenie do dialogu do 20 czerwca br. Do dialogu mają zostać zaproszeni wszyscy, którzy takie wnioski złożą. Na obecnym etapie TVP nie podaje terminu przeprowadzenia rozmów z zainteresowanymi firmami.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-nowym-liderem-ogladalnosc-tvp1-spadla-o-20-proc-w-grupie-komercyjnej-do-6-66-proc ##

Władze Telewizji Polskiej od kilkunastu tygodni próbują podważyć wiarygodność badań telemetrycznych realizowanych przez NAM. W połowie kwietnia prezes TVP Jacek Kurski ocenił, że w panelu tego badania jest zbyt mało gospodarstw domowych (ok. 2 tys.) i są one rozmieszczone w całym kraju w sposób niereprezentatywny dla ogółu społeczeństwa, np. za mało jest osób z małych miejscowości położonych daleko od dużych miast. W połowie maja Kurski dodał m.in., że wśród uczestników badania jest za mało osób w wieku ponad 70 lat i mieszkających w województwach, w których PiS ma największe poparcie, ponadto panelistów nie pyta się w ogóle o poglądy polityczne.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pomiar-ogladalnosci-jak-kontrola-drogowki-jak-wyjsc-z-impasu-miedzy-tvp-i-nielsenem ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanał Zero TV ma trafić na pozycję 0 pilotów. Stanowski do telewizji: "Nauczymy się, jak zrobić wam krzywdę"

Kanał Zero TV ma trafić na pozycję 0 pilotów. Stanowski do telewizji: "Nauczymy się, jak zrobić wam krzywdę"

Paramount Skydance likwiduje kolejny kanał. Co z polskim rynkiem?

Paramount Skydance likwiduje kolejny kanał. Co z polskim rynkiem?

Canal+ wznowił sprzedaż Eleven Sports. Ile kosztują kanały?

Canal+ wznowił sprzedaż Eleven Sports. Ile kosztują kanały?

"Kwiatki polskie duże" znów wędrują po ramówce. Od stycznia w TVP2

"Kwiatki polskie duże" znów wędrują po ramówce. Od stycznia w TVP2

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Iberion stawia na HR. Zatrudnił znaną managerkę

Iberion stawia na HR. Zatrudnił znaną managerkę