SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Trzy Lwy dla Ogilvy Poland za akcję „Ostatnie drzewo” i kolejne 13 nominacji. Na shortlistach też FCB Bridge2Fun i Grey Group Poland

Agencja Ogilvy Poland zdobyła wczoraj Złotego, Srebrnego i Brązowego Lwa na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2018. Nagrodzono nimi kampanię „Ostatnie drzewo” poświęconą Puszczy Białowieskiej, a zrealizowaną pro-bono dla Greenpeace.

Kampania zdobyła Złotego i Brązowego Lwa w kategorii Entertainment Lions, zaś Srebro - w Brand Experience&Activations Lions.

Projekt realizowany był latem ub.r. przez Ogilvy na zlecenie Greenpeace. Głównym celem akcji było zwiększenie świadomości istnienia i znaczenia Puszczy Białowieskiej wśród młodych ludzi, zbiórka funduszy na współorganizowane przez Greenpeace tzw. Leśne Patrole.

Ponadto organizatorzy zachęcali do zbierania podpisów pod petycją o powiększenie obszaru ochrony ścisłej na cały teren Puszczy Białowieskiej (obecnie jest to tylko 17% terenu). Kampania obejmowała działania w internecie, social mediach (w tym pokazy gry na YouTube, kanał na Twichu i streamy na Facebooku) i eventy specjalne. Została przygotowana i przeprowadzona przez Ogilvy Poland pro bono.

W opisie kampanii podkreślono, że kluczową innowacją w niej było całkowite odtworzenie terenu Puszczy Białowieskiej w grze komputerowej „Minecraft”, z której korzysta ponad 100 mln graczy na całym świecie. Prace nad stworzeniem repliki puszczy trwały ponad trzy miesiące. Na jej mapę składa się 50 miliardów bloków, które jeden do jednego odwzorowują drzewa i całe ekosystemy, niewystępujące w grze nigdy wcześniej. W wirtualnej Puszczy Białowieskiej gracze zobaczą 40 różnych rodzajów drzew oraz pięć miejsc widokowych, które znajdują się tam naprawdę. To m.in. wejście do ściśle chronionego Białowieskiego Parku Narodowego, leśne zabytki czy wieża widokowa nad rzeką Narewką.

Puszcza Białowieska w skali 1:1

- To nie jest kolejny komercyjny dla klienta - to projekt pro bono dla organizacji pozarządowej o charakterze non profit. Dalej od komercji już nie można wylądować. Tak, emocje były i są. To projekt ważny. Puszcza Białowieska to nasze dziedzictwo narodowe i ostatni skrawek tego typu natury. Zależy nam na tym, żeby jej pomóc przetrwać. To dlatego projekt ma taką skalę - bez zaangażowania, bez emocji, bez poświęcenia co najwyżej można print zrobić - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl jeden z twórców kampanii - Wojciech Kowalik, senior copywriter z Ogilvy & Mather.

Jak przyznaje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że jej celem było także stworzenie pola do debaty nad rolą przyrody w życiu młodszych pokoleń. - Debata już trwa, tylko w złym stylu - w narzuconej narracji spolaryzowania. My chcemy spróbować czegoś innego - ta kampania jest próbą stworzenia neutralnej przestrzeni dla ludzi do wzajemnego edukowania się i wymiany poglądów. Młodsza grupa już to wspaniale podchwyciła - na Youtube, przy filmach nagranych przez graczy na naszej mapie, są setki komentarzy, z których prawie żaden nie jest negatywny. Poważnie, dzieciaki zaczęły sobie rozmawiać o Puszczy Białowieskiej, w drugim tygodniu wakacji siedzą w domach i uczą się o ochronie środowiska - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kowalik.

Gracze Minecrafta Puszczę Białowieską mogą zobaczyć po zalogowaniu się na serwer twórców IP 149.202.193.30 i nazwie ostatniedrzewo.pl. Wirtualną mapę można także pobrać na swój serwer.

Kolejne polskie nominacje

Kampania „Ostatnie drzewo” otrzymała wczoraj kolejne 13 nominacji. W kategorii Media Lions trafiła na shortlisty w trzech podkategoriach: Not-for-profit/Charity, Use of Branded Content created for Digital or Social i Use of Social Platforms. Kolejne trzy nominacje otrzymała w PR Lions: Content -led Engagement &Marketing, Not-for-profit/Charity, Social Community Building&Management.

W kategorii Social&Influencer Lions projekt ten będzie walczył o statuetki w sześciu podkategoriach: Community Building&Management, Content Placement, Innovative Use of Community, Lowe Budget/High Impact Campaign, Not-for-profit/Charity i Social Purpose. Trzynastą nominację otrzymała w kategorii Direct Lions - Digital&Social - Co-creation&User Generated Content.

Jak dotąd, Ogilvy za kampanię „Ostatnie drzewo” ma w sumie 17 nominacji. Dzień wcześniej została nominowana w kategoriach: Brand Experience&Activation Lions (Social Engagement&Integration for Live Experience oraz Connected Experience) i Entertainment Lions (Talent: digital&social oraz Excellence in Brand Integration&Promotional Content for Game).

Szanse na statuetki Canneńskich Lwów mają też dwie inne polskie agencje, których prace jury festiwalu skierowało na tzw. krótkie listy. Agencja FCB Bridge2Fun została nominowana w kategorii Media Lions - Media/Entertainment za kampanię dla Showmax.

Z kolei kampania Grey Group Poland dla Pepco pod hasłem „Vent Inspection Ad” trafiła na shortlistę Media Lions – Use of Print/Outdoor.  

Ta kampania w pierwszym dniu festiwalu otrzymała trzy nominacje do nagród w kategoriach Health&Wellness Lions i Outdoor Lions  Agencja Grey nie została jednak w żadnej z nich nagrodzona.

Nagrody w kategoriach, w których polskie agencje otrzymały 15 nominacji zostaną wręczone w czwartek 21 czerwca.

Dołącz do dyskusji: Trzy Lwy dla Ogilvy Poland za akcję „Ostatnie drzewo” i kolejne 13 nominacji. Na shortlistach też FCB Bridge2Fun i Grey Group Poland

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ale jaja ale jaja : )
Spot o puszczy to dno, ale musiał coś dostać, bo poprawność polityczna nakazuje tym onanistom żeby walczyć z faszyzmem w Polsce. Na pewno drugie miejsce dostała reklama o inżynierach i lekarzach uciekających z Syrii z małymi dziećmi na rękach. No i tych 17 nominacji to już jest kwintesencja poziomu jaki tam jest prezentowany.
Nie dziwię się, że wszyscy, którzy robią coś dobrego to olewają te zabawne imprezki branżowe gdzie wiadomo kto ma co dostać żeby kolesie mogli się poklepać po plecach.

odpowiedź
User
nie znam się
Spot o puszczy to dno, ale musiał coś dostać, bo poprawność polityczna nakazuje tym onanistom żeby walczyć z faszyzmem w Polsce. Na pewno drugie miejsce dostała reklama o inżynierach i lekarzach uciekających z Syrii z małymi dziećmi na rękach. No i tych 17 nominacji to już jest kwintesencja poziomu jaki tam jest prezentowany.
Nie dziwię się, że wszyscy, którzy robią coś dobrego to olewają te zabawne imprezki branżowe gdzie wiadomo kto ma co dostać żeby kolesie mogli się poklepać po plecach.


Czy tu można coś jeszcze dodać? Polityka zamiast kreatywności.
odpowiedź
User
Monter
Kolego (koleżanko) pokaż swoją dobrą robotę. Może być link zamieszczony tutaj. Chętnie się przyjrzę i nabiorę szacunku do Twojego komentarza. Bo na razie wygląda mi na klasykę nieudacznictwa, a ty na klasycznego frustrata-przeciętniaka, który próbuje kąsać po nogach tych, którzy mają talent.
odpowiedź