TVN liderem w maju, tylko Polsat zyskał w czołówce. Seriale TVP hitami

W maju br. na pozycji lidera oglądalności wśród stacji telewizyjnych utrzymał się TVN. Z kolei na drugim miejscu umocnił się Polsat, który zanotował jedyny wzrost wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Sporo zyskała TV Puls.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2014 roku zajął TVN. Udział tego kanału względem maja 2013 roku spadł o 9,69 proc. i wyniósł 12,30 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej lokaty na drugą awansował Polsat, którego udział wzrósł o 0,91 proc. do 12,18 proc. Był to jedyny wzrost wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki”.

Największy spadek wśród czterech czołowych stacji, wynoszący 10,53 proc., zanotowała z kolei TVP1. Z wynikiem 11,30 proc. stacja ta spadła z miejsca drugiego na trzecie. Czwarta lokata należała do TVP2, której udział wyniósł 9,46 proc., po spadku o 10,42 proc.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie spadł z 48,88 proc. do 45,24 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział zmalał o 4,14 proc. do 3,47 proc. Oczko niżej (po awansie z miejsca dziewiątego) znalazł się natomiast także nadający w naziemnej telewizji cyfrowej kanał TV Puls, notujący największy wzrost w pierwszej dziesiątce rankingu. Jego udział poszedł do góry o 14,08 proc. i wyniósł 3,24 proc.

Najwięcej w top 10 stracił natomiast kanał TV4, który zajął miejsce dziewiąte. Zanotował on spadek o 19,50 proc., a jego wynik to 2,60 proc.

W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała także do TVN, którego udział w maju br. spadł o 9,26 proc. do poziomu 13,91 proc.

Na drugim miejscu znalazł się Polsat z udziałem wynoszącym 13,79 proc., po wzroście o 3,45 proc. - jedynym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Trzecia pozycja należała do TVP2 (8,06 proc., spadek o 12,58 proc. - największy w top 4), a na czwartej uplasowała się TVP1. Jej udział zmalał o 11,76 proc. i wyniósł 7,95 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka tutaj stacja TV Puls, która względem maja  2013 roku zanotowała wzrost udziału o 15,53 proc. do 3,72 proc. Rok wcześniej kanał ten był szósty.

 

Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera również należała do TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 15,23 proc., po spadku o 7,98 proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (13,13 proc. udziału; w górę o 2,42 proc.). Kolejne pozycje zajęły: TVP1 (7,51 proc.; w dół o 8,75 proc.) i TVP2 (7,5 proc.; w dół o 8,76 proc.).

W maju 2014 roku największą widownię zgromadził odcinek serialu TVP2 „M jak miłość”, nadany 5 maja br. Obejrzało go 6,73 mln osób. Drugie miejsce zajął emitowany w TVP1 serial „Ranczo”, który śledziło średnio 6,29 mln widzów. Trzecia lokata należała również do „Na dobre i na złe” TVP2 z widownią wynoszącą 5,5 mln osób.W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo trzynaście miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, dwa miejsca zajął Polsat, a jedno - TVN.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów w grupie 16-49 najwięcej, bo osiem miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?