TVP obcięła wydatki ma marketing, prawników i doradców

W 2024 roku Telewizja Polska ograniczyła o ponad jedną czwartą wydatki marketingowe, reprezentacyjne oraz na usługi doradcze i prawne. Koszty w tym zakresie wróciły na poziomu z 2021 roku.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
TVP obcięła wydatki ma marketing, prawników i doradców
fot. materialy prasowe TVP

Telewizja Polska w sprawozdaniu finansowym podała, że w ub.r. przeznaczyła 52,32 mln zł na usługi prawne, marketingowe, doradztwo związane z zarządzaniem oraz aktywności i usługi reprezentacyjne. W porównaniu do 71 mln zł rok wcześniej (do 26 grudnia, zanim spółka została postawiona w stan likwidacji) oznacza to spadek o 26,3 proc.

Wcześniej wydatki w tym zakresie stopniowo rosły. W 2020 roku wyniosły 46,38 mln zł, rok później – 54,84 mln, a w 2022 roku – 68,64 mln.

Obszar usług marketingowych obejmuje aktywności reklamowe, badania rynku i opinii publicznej, public relations i komunikację społeczną.

W TVP mniej etatowych doradców

Natomiast oszczędności w zakresie doradztwa widać także w stanie zatrudnienia w Telewizji Polskiej, który szczegółowo analizowaliśmy pod koniec lipca. W ub.r. spółce był jeden etatowy doradca zarządu, podczas gdy rok wcześniej osoby na tym stanowisku zajmowały 5,75 etatów.

Wydatki w obszarze prawnym, marketingowym, doradczym i reprezentacyjnym stanowią niewielką część łącznych kosztów usług obcych nadawcy. W 2024 roku wyniosły one 895,38 mln zł, po spadku rok do roku o 17,1 proc. z 1,08 mld.

Jak już opisywaliśmy, Telewizja Polska w ub.r. z reklam i sponsoringu uzyskała prawie miliard zł przychodów, ale przy dużym spadku wpływów z abonamentu i budżetu państwa jej łączne przychody zmalały o 27 proc. Przy dużo słabszym ograniczeniu wydatków operacyjnych nadawca zanotował prawie 240 mln zł straty netto. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu