ROZWIŃ

Uber sprzedaje segment autonomicznych aut firmie Aurora

Uber zapowiedział, że sprzedaje swój dział rozwoju aut autonomicznych. Nabywcą jest startup Aurora funkcjonujący w tym samym segmencie rynku. Oficjalnej kwoty transakcji nie podano, ale jej wartość jest szacowana na 4 mld dolarów. Zgodnie z umową Uber zainwestuje w Aurorę 400 mln dol., a szef Ubera Dara Khosrowshahi zasiądzie w zarządzie Aurory.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy

Koncern Uber od kilku lat rozwija projekt wprowadzenia na rynek autonomicznych aut własnej konstrukcji. Takie rozwiązanie może w znaczący sposób zmienić branżę przewozów pasażerskich, w których specjalizuje się Uber.

Firma jednak radziła sobie z autonomicznymi pojazdami ze zmiennym szczęściem. Przykładem może być wypadek, do którego doszło w marcu 2018 r. Wówczas testowane auto poruszające się bez udziału kierowcy śmiertelnie potrąciło przechodzącą przez jezdnię kobietę.

Problemy wizerunkowe przyniósł Uberowi także fakt, że Anthony Levandowski, były inżynier w koncernie Google i jeden z pierwszych ekspertów w branży autonomicznych pojazdów sprzedał Uberowi chronione prawem tajemnice handlowe.

Autonomiczne auta dla Aurory

Teraz zapowiedziano, że Advanced Technologies Group (ATG) – należąca do Ubera spółka zajmująca się rozwojem aut autonomicznych zostanie sprzedana startupowi Aurora, który od 3 lat działa w tym samym segmencie rynku.

Dokładnej kwoty zakupu ATG nie podano, jednak wartość transakcji jest oceniana przez rynek na 4 mld dol., jej zamknięcie jest spodziewane na pierwszy kwartał 2021 r. W ramach umowy Uber zainwestuje w Aurorę 400 mln dol., zaś Dara Khosrowshahi, obecny szef Ubera znajdzie się w zarządzie Aurory.

Obecnie udziałowcami Aurory są m.in. Hyundai, Amazon, Greylock oraz Sequoia. Wartość startupu jest wyceniana na ok. 10 mld dol.

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Polanex klientem BeDigital

Polanex klientem BeDigital

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry
Materiał reklamowy

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów